English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

محرک اصلی کناره‌گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی آمریکا چه بود؟

«جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تازگی و تحت فشارهای قابل توجه حزب در حزب دموکرات این کشور، از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داده است. معادله ای که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران حامل پیام های جدی و معناداری است.»

محرک اصلی کناره‌گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی آمریکا چه بود؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به تازگی و در اقدامی قابل تامل، از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 کشورش انصراف داده است. رویدادی که با بازتاب های گسترده داخلی و بین المللی رو به رو شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه و مطرح می شود. تنها اندکی پس از مناظره اخیر بایدن و ترامپ که به میزبانی شبکه سی ان ان برگزار شد، بسیاری از افکار عمومی و سیاستمداران در آمریکا از هر دو حزب اصلی این کشور، خواستار کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی شدند.

بایدن در جریان مناظره مذکور عملکرد ضعیفی را از خود نشان داد و ضعف های جدی سلامت فیزیکی و فکری وی در جریان این مناظره به عینه آشکار شدند. البته که پیش از برگزاری مناظره مذکور نیز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست ها و جلسات مختلف، رفتارهایی را از خود نشان داده بود که بسیاری را به این نتیجه رساند که وی از صلاحیت لازم برای تداوم حضور در قدرت به عنوان رئیس جمهور آمریکا و یا ادامه رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری کشورش برخوردار نیست.

از این رو، شاهد بودیدم که این مساله به نحوی جدی در قالب یافته های نظرسنجی های مختلف در آمریکا نیز قابل مشاهده بوده است. به عنوان مثال، بر اساس نظرسنجی اخیر شبکه ای بی سی نیوز آمریکا، 60 درصد از هم‌حزبی های خودِ جو بایدن در حزب دموکرات، با تداوم حضور او در قدرت مخالفت کرده بودند. ای بی سی نیوز تاکید کرده که از هر 10 عضو حزب دموکرات، 6 نفر مخالف با تداوم حضور بایدن در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا است و 2 تن دیگر نیز اعلام داشته اند که خواهان جانشینی کامالا هریس معاون بایدن به جای او در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا هستند.

جالب تر اینکه در روزهای گذشته اخبار مختلفی دال بر هشدارهای جدی افراد سرشناسی نظیر نانسی پلوسی و یا باراک اوباما، سیاستمداران برجسته حزب دموکرات به بایدن جهت خودداری از ادامه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا نیز منتشر شده بود. اهمیت این موضوع زمانی بیش از پیش روشن می شود که بدانیم بایدن در مدت اخیر با فشارهای گسترده و جدی در حزب خود برای کناره گیری از رقابت های انتخاباتی در کشورش رو به رو بوده است. معادله ای که می توان از آن به مثابه اصلی ترین دلیل و محرک کناره گیری اخیر بایدن از رقابت های انتخاباتی در آمریکا نام برد.

با این همه، باید توجه داشته باشیم که کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی امریکا آن هم در شرایطی که تنها سه ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، در نوع خود ضربه ای بزرگ به حزب دموکرات به حساب می آید. کما اینکه اگر این کناره گیری زودتر انجام می شد، این حزب قطعا فرصت و گزینه های بهتر و بیشتری ر ا برای مقابله با جمهوریخواهان و نامزد اصلی آن ها در انتخابات یعنی دونالد ترامپ داشت. موضوعی که خود یکی از محورهای اصلی انتقادات جریان های منتقدِ بایدن در حزب دموکرات بوده است.

به بیان ساده تر، این جریان ها رئیس جمهور آمریکا و اطرافیانش را متهم می سازند که با لاپوشانی واقعیت ها در مورد وضعیت سلامتی رئیس جمهور کنونی این کشور، تا حد زیادی شانس های حزب دموکرات برای تداوم تسلط خود بر کاخ سفید را بر باد داده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه