English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

دلیل اصلی حمله نیروهای امنیتی آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ چه بود؟

«نیروهای امنیتی آلمان به تازگی به مرکز اسلامی هامبورگ یورش برده اند و البته که دولت آلمان نیز فعالیت‌های این مرکز در آلمان را غیرقانونی اعلام کرده است. نکته مهم در این رابطه این است که آلمانی ها صرفا مشتی ادعا و نَه اسناد و شواهد متقن را علیه این مرکز اسلامی در خاک خود مطرح می سازند.»

دلیل اصلی حمله نیروهای امنیتی آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ چه بود؟

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج؛ به تازگی شمار قابل ملاحظه ای از نیروهای امنیتی آلمانی به مرکز اسلامی هامبورگ یورش برده و البته که وزارت کشور آلمان هم در بیانیه ای، فعالیت های این مرکز اسلامی و دیگر مراکز وابسته به آن در خاک آلمان را غیرقانونی اعلام کرده است. سال گذشته نیز شاهد انجام اقدامی مشابه از سوی نیروهای امنیتی آلمان و دولت این کشور بودیم. در هر دو حمله، تریبون های رسمی دولت آلمان مدعی شده اند که مرکز اسلامی هامبورگ محل توسعه و گسترش تفکرات افراط گرایانه است و باید با آن برخورد شود.

تنها اندمی پس از یورش اخیر نیروهای آلمانی به مرکز اسلامی هامبورگ و تعطیل کردن آن، شاهد بودیم که وزارت خارجه کشورمان سفیر آلمان در تهران را فراخواند و اعتراض رسمی ایران به این اقدام آلمانی ها را منعکس کرد. با این همه، هنوز یک سوال مهم سرِ جای خود است: علت و محرک اصلی یورش نیروهای امنیتی آلمانی به مرکز اسلامی هامبورگ چه بود؟ همانطور که پیشنتر نیز گفته شد، جواب کوتاه به این سوال را باید در اداهای دولت آلمان جستجحو کرد که گفته است این مرکز محل گسترش افکار افراط گرایانه است.

با این حال، به نظر می رسد در این رابطه توجه به 2 نکته ضروری است.

اولا، چه در قالب حمله امسال به مرکز اسلامی هامبورگ و چه در قالب حمله سال گذشته به این مرکز، دولت آلمان و دستگاه های امنیتی آن هیچ دلیل مستند و متقنی را به همراه اسناد و شواهد در حمله به مرکز اسلامی هامبورگ و البته دیگر مراکز اسلامی در این کشور ارائه نکرده اند. به بیان ساده تر، در هر دو رویداد ما صرفا با مشتی ادعا رو به رو هستیم که حتی خودِ دولت آلمان نیز در سابقه خود با استناد به آن ها دست به محکوم کردن فعالیت های دیگران نزده است.

همینکه می بینیم دولت آلمان و دستگاه های امنیتی ان اسنادی متقن را علیه فعالیت های مرکز اسلامی هامبورگ ارائه نمی کنند، در نوع خود شاهدی روشن بر این ادعا است که دست های آن ها در این حوزه به شدت خالی است.

دوم اینکه در حمله سال گذشته دولت آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ، مقام های ارشد وزارت کشور آلمان به صراحت اعلام کردند که با تفکرات افراطی ضداسرائیلی مقابله خواهند کرد. بیان این نکته از زبان آن ها نشان می‌دهد که در پسِ حملات مذکور به مرکز اسلامی هامبورگ و دیگر مراکز اسلامی در آلمان، رژیم اشغالگر قدس قرار دارد.

نکته قابل تامل اینکه دولت آلمان در ماه های گذشته که صهیونیست ها فجیع ترین جنایات ممکن را علیه مردم غزه انجام می دهند و البته که اعضای کابینه نتانیاهو جزو تندروترین ها در تاریخ رژیم جعلی اسرائیل هستند، بیشترین حمایت های مالی و تسلیحاتی از این رژیم را در ارتکاب به جنایت علیه بشریت انجام داده است. معادله‌ای که نشان می دهد قدرت های غربی تا چه اندازه در شعارهای اعلامی خود و تعهدشان به حقوق بشر و آزادی بیان، منافقانه و ریاکارانه عمل می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه