English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

یک تناقض معنادار در تهدیدات صهیونیست ها علیه ایران

در روزهایِ پس از ترور شهید هنیه در تهران، صهیونیست ها به عنوان عاملان اصلی این ترور در ظاهر علیه ایران قلدوری کرده و می کنند و در پشت پرده، ده ها میانجی گر را واسطه می کنند تا مانع از انتقام جویی ایران شوند.»

یک تناقض معنادار در تهدیدات صهیونیست ها علیه ایران
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، تنها اندکی پس از اقدام تروریستی اخیر صهینیست ها در به شهادت‌رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در تهران، مقام های ارشد کشورمان به ویژه مقام معظم رهبری، بر انتقام جویی و خونخواهی ایران تاکید کرده و در این رابطه، قاطعیت قابل توجهی را از خود نشان دادند. در این راستا، ایران این استدلال را مطرح ساخته که اسماعیل هنیه میهمان رسمی کشورمان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بود و ترور وی در خاک کشورمان، در حقیقت نقض حاکمیت و امنیت ملی ایران است.

از این رو، مجازات مجرم حق ایران است و تهران نیز بر این حق خود پافشاری می کند. با این حال، نکته قابل تامل در این میان این است که صهیونیست های مجرم، حتی پس از اقدام تروریستی اخیر خود در خاک کشورمان که نقض صریح اصول ابتدایی حقوق بین الملل است هم دست به تهدید ایران می زنند.

به عنوان مثال، برخی رسانه های اسرائیلی به نقل از مقام های ارشد این رژیم گفته اند که رژیم اشغالگر قدس به دنبال انجام یک حمله پیشدستانه به کشورمان است. در عین حال، برخی دیگر از چهره های سیاسی و رسانه ای اراضی اشغالی نیز لفاظی هایی را علیه کشورمان مطرح می کنند و به نوعی سعی دارند با قلدورمابی از انتقام جویی ایران جلوگیری کنند. در این نقطه، یک تناقض جدی و معنادار در رویکرد این دسته از بازیگران ظاهر می شود.

در این راستا، باید از این دسته از کنشگران پرسید که اگر واقعا رژیم متبوع خود را در این سطح از قدرت می‌بینند، دلیل ارسال سیلی از پیام های مستقیم و غیرمستقیم به کشورمان برای راضی کردن ایران جهت خودداری از نشان‌دادن واکنش به واقعه ترور شهید هنیه چیست؟ در مدت اخیر، مقام های ارشد کشورمان در موضع گیری‌های مختلف خود به این مساله اشاره داشته اند که شمار قابل توجهی از دیپلمات ها و نمایندگان دولت های خارجی به نمایندگی از دولت های غربی نظیر آمریکا به ایران پیام می فرستند تا شاید بتوانند ایران را از نشان دادن واکنش به اقدام تروریستی اخیر صهیونیست ها منصرف کنند.

این در حالی است که ایران با اقتدار یک حرف زده و آن هم این بوده که انتقام جویی و خونخواهی را حق مسلم خود می داند و در این رابطه هیچ مماشاتی هم در کار نیست. جالب تر از همه اینکه نباید فراموش کنیم که صهیونیست ها از وحشتِ انتقام جویی ایران حتی انجام حمله از سوی خود را هم تکذیب می کنند! به طور خاص وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در موضع گیری تاکید کرده که اسرائیل در زمان ترور شهید هنیه در تهران، هیچ عملیاتی را در منطقه انجام نداده است!

این در حالی است که اساسا در ترور شهید هنیه هیچ رژیمی به اندازه رژیم اشغالگر قدس منفعت نداشته و البته که این موضوع مورد تایید متحدان نزدیک صهیونیست ها نظیر دولت آمریکا نیز است. کما اینکه در مدت اخیر اخبار مختلفی دال بر ایجاد شکاف های گسترده میان واشینگتن و تل آویو به واسطه ماجراجویی های تل آویو علیه ایران و به خطر افتادن منافع ملی آمریکا منتشر شده است. مسائلی از این دست همه و همه نشان می دهند که تا چه اندازه میان مواضع اعمالی و واقعیت های میدانی صهیونیست ها و قدرتهای غربی فاصله و اختلاف وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه