English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیام‌های معنادار انتخاب "یحیی سنوار" به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس

«رسانه های اسرائیلی به این مساله اشاره داشته اند که انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس، یک شوک بزرگ به دستگاه های اطلاعاتی اسرائیل است زیرا آن ها هیچ تحلیل و پیش‌بینی در این رابطه نداشتند.»

پیام‌های معنادار انتخاب "یحیی سنوار" به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس

، به تازگی و تنها اندکی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، جنبش حماس " یحیی سنوار "، رهبر حماس در نوار غزه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش نیز انتخاب کرده است. اقدامی که با بازتاب های گسترده منطقه ای و بین المللی رو به رو شده و تحللی و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه می شود.

سنوار از جمله چهره های مبارز و قدیمی جنبش حماس است که صهیونیست ها هراس جدی از او دارند و وی را یکی از مهره های بزرگ و مهم در مبارزه علیه خود و رویه های مجرمانه شان ارزیابی می کنند. در این راستا، اینطور به نظر می رسد که حماس با انتخاب یحیی سنوار، به دنبال ارسال پالس ها و پیام های معناداری به رژیم اشغالگر قدس بوده است. در این رابطه، به طور خاص به 2 نکته و پیام مهم این انتخاب می توان اشاره کرد.

اول اینکه در تاریخ جنبش حماس، این جنبش هر زمان که با ترور یکی از فرماندهان و چهره های شاخص خود رو به رو شده، افرادی قوی تر را به جایگزینی آن ها منصوب کرده است. نباید فراموش کرد که بخشی از هدف اسرائیل در ترور چهره های کلیدی مقاومت فلسطین این است که نوعی بازدارندگی و جو وحشت را ایجاد کند با این حال، انتخاب یحیی سنوار به عنوان یک چهره نظامی و امنیتی مهم در جنبش حماس به عنوان جانشین اسماعیل هنیه نشان می دهد که سطح چالش ها و بحران ها علیه اشغلگران اسرائیلی قرار است چند برابر شود.

چرا که یحیی سنوار بر این باور است که مقاومت فلسطین باید دامنه جنگ را به عمق اراضی اشغالی بکشاند و اجازه ندهد که صهیونیست ها حس امنیت داشته باشند. در این میان، انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین اسماعیل هنیه نشان می دهد که حماس در جبهه های جنگ غزه قصد تسلیم شدن نداد و تا زمان محقق شدن اهدافش با قدرت به جنگ با دشمن اسرائیلی ادامه می دهد. این همان جنس نگاهی است که یحیی سنوار بارها و بارها بر آن تاکید کرده است.

دوم اینکه انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین اسماعیل هنیه حاکی از این است که حماس رهبری سیاسی و نظامی خود را به صورت پیوسته و بدون هرگونه مرزبندی ارزیابی می کند. موضوعی که خود یک کابوس بزرگ برای دشمن اسرائیلی است. یحیی سنوار از جمله چهره هایی است که وحشتی قابل توجه از وی در عمق اراضی اشغالی وجود دارد و انتخاب وی به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس به این معناست که صهیونیست ها باید خود را آماده کابوس ها و شوک های تازه ای کنند.

اساسا به همین دلیل است که بسیاری از تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را بایستی اعلام جنگ دوم علیه اسرائیل ارزیابی کرد. شاید حتی خود صهیونیستها نیز انظار یکچنین انتخابی را نداشتند. این مهم در شرایطی رخ داده که رسانه های اسرائیلی به این مساله اشاره داشته اند که انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس یک شوک بزرگ به دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل است زیرا آن ها هیچ تحلیلی و پیش بینی در این رابطه نداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه