English

بیشتر آلمانی‌ها با حمایت نظامی از اسرائیل مخالفند

نتایج یک نظرسنجی جدید که توسط شبکه تلویزیونی «اِی. آر. دی» آلمان امروز (شنبه) منتشر شد، نشان می‌دهد که حدود ۶۸ درصد آلمانی‌ها مخالف حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی هستند.

بیشتر آلمانی‌ها با حمایت نظامی از اسرائیل مخالفند
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، انتقاد آلمانی‌ها از اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خاورمیانه در مقایسه با نظرسنجی ماه مارس (اسفند/فروردین) رو به افزایش است.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید شبکه آلمانی «اِی. آر. دی» (ARD)، حدود ۶۸ درصد آلمانی‌ها با حمایت نظامی این کشور از تل‌آویو در صورت گسترش جنگ در خاورمیانه به لبنان یا ایران، مخالف هستند.

حدود ۵۷ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که واکنش اسرائیل به حمله حماس در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بیش از حد بوده است. همچنین این آمار نسبت به نظرسنجی‌های قبلی، افزایش هفت درصدی داشته است.

از سوی دیگر در نظرسنجی جدید، تعداد شرکت‌کنندگانی که این اقدام اسرائیل و حملات علیه نوار غزه را لازم و «مناسب» می‌دانند با کاهش هفت درصدی، به ۲۱ درصد رسیده است و تنها چهار درصد مدعی هستند که اسرائیل زیاده‌روی نکرده است!

همچنین از هر ۱۰ آلمانی، ۶ نفر (۶۱ درصد) گفته‌اند که اسرائیل «به طور کامل» یا «تا حدودی» مسوول وضعیت کنونی در نوار غزه است.

بر اساس این گزارش، آلمان دهه‌هاست به‌دلیل پیشینه‌ای که در دوران نازی‌های خود دارد، حامی سرسخت رژیم اسرائیل بوده است. این کشور اروپایی از جمله بزرگترین تامین‌کنندگان تسلیحات برای رژیم صهیونیستی است و تنها در یک سال اخیر، ۳۲۶.۵ میلیون یورو (۳۵۳.۷۰ میلیون دلار) سلاح و تجهیزات نظامی به اسرائیل ارائه کرده‌ است.

در حالی که صهیونیست‌ها طی ۱۰ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده‌اند، اولاف شولتس صدراعظم آلمان اوایل مردادماه گفته بود که کشورش با وجود جنگ در غزه همچنان برای رژیم اسرائیل سلاح ارسال خواهد کرد.

دولت برلین در حالی از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه حمایت می‌کند که وزارت بهداشت فلسطین امروز در جدیدترین آمار اعلام کرد که از هفتم اکتبر تاکنون، ۳۹ هزار و ۷۹۰ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه