English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

واکاوی شوک بزرگ حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی

«حزب‌الله لبنان به تازگی با انتشار تصاویری از یک پایگاه موشکی زیرزمینی خود موسوم به عماد 4 توانسته شوک قابل‌توجهی را به رژیم اشغالگر قدس و افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی وارد کند. اقدامی که در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و طرح گمانه‌زنی‌های گوناگون درباره حمله اسرائیل به لبنان، حامل پیام‌های معناداری است.»

واکاوی شوک بزرگ حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

،حزب‌الله لبنان به‌ تازگی در اقدامی معنادار و در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان این جنبش و رژیم اشغالگر قدس، برای نخستین‌بار اقدام به انتشار تصاویری از یک پایگاه موشکی زیرزمینی خود با نامِ عماد ۴ کرده است. در این رابطه، این جنبش، یک ویدئو منتشر کرده که بازتاب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای پیدا کرده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه شده و می‌شود.

در قالب این ویدئو، نیروهای یگان موشکی حزب‌الله لبنان در یک پایگاه زیرزمینی بزرگ که در آن خودروها نیز از قابلیت تردد برخوردارند، حضور دارند و این جنبش به‌راحتی می‌تواند با موشک‌های خود، اهداف دشمن اسرائیلی را هدف قرار دهد. در این چارچوب، بسیاری از صاحب‌نظران و تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که این اقدام حزب‌الله لبنان حداقل دو هدف مهم و محوری را در دستورکار داشته است.

اول اینکه انتشار ویدئوی یکی از پایگاه‌های زیرزمینی حزب‌الله لبنان تا حد زیادی موجی از وحشت را در اراضی اشغالی حاکم کرده است. صهیونیست‌ها نادانسته‌های زیادی درباره جنبش مقاومت اسلامی لبنان دارند و البته که پیش‌تر نیز برخی تحلیلگران نظامی و امنیتی در اراضی اشغالی، هرگونه برخورداری حزب‌الله از پایگاه‌های زیرزمینی این‌چنینی را تکذیب و رد کرده بودند.

با این‌همه، رونمایی حزب‌الله لبنان از پایگاه زیرزمینی عماد ۴ به‌عنوان تنها یکی از تاسیسات نظامی این جنبش، پیام قدرتِ قابل‌توجهی را از سوی این جنبش به اشغالگران صهیونیست فرستاده است. موضوعی که در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و طرح ادعاهای مختلف مبنی بر حمله قریب‌الوقوع رژیم اسرائیل به لبنان، حدی از قدرت بازدارندگی را برای لبنان و جریان مقاومت ایجاد کرده و بار دیگر هزینه‌های سنگینِ ماجراجویی‌های صهیونیست‌ها را به آنها یادآور شده است.

نکته دوم اینکه انتشار تصاویر مرتبط با پایگاه موشکی زیرزمینی حزب‌الله لبنان موسوم به عماد ۴ در نوع خود نشان داد که در صورت وقوع سناریوی جنگ گسترده میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل، صهیونیست‌ها باید بهایی سنگین بپردازند و دیگر همچون گذشته نیست که مقام‌های ارشد اسرائیلی باقدرت مدعی می‌شدند می‌توانند لبنان را به عصر حجر برگردانند.

در حقیقت، اکنون در صورت وقوع هر جنگی، همان‌گونه که پیش‌تر نیز سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در موضع‌گیری گفته بود، این جنبش نیز می‌تواند اسرائیل را به عصر حجر برگرداند. به بیان ساده‌تر، با انتشار ویدئوی پایگاه موشکی عماد ۴ حزب‌الله لبنان، این جنبش نشان داد  به‌هیچ‌عنوان در موقعیت انفعالی نیست و کاملا فعالانه می‌تواند در میدان نبرد با دشمن اسرائیلی اقدام به تعیین قواعد بازی کند.

موضوعی که در نوع خود از تغییر بسیاری از واقعیت‌های مرتبط با جبهه‌های جنگ جریان مقاومت در منطقه با رژیم اشغالگر قدس حکایت دارد و البته که نویدبخش پیروزی‌های قابل‌توجهی برای جریان مقاومت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه