English

جان بولتون نسبت به موفقیت مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه اظهار تردید کرد

جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با ابراز تردید نسبت به موفقیت مذاکرات آتش بس در نوار غزه گفت که طرفین درگیری الزاماً با پیشنهاد واشنگتن، دوحه و قاهره موافق نیستند.

جان بولتون نسبت به موفقیت مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه اظهار تردید کرد
به گزارش خبرگزاری موج

​، پس از آنکه کاخ سفید اعلام کرد که مذاکرات آتش بس در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت، جان بولتون ، مشاور پیشین امنیت ملی دولت دونالد ترامپ گفت که نسبت به خاتمه قریب‌الوقوع مذاکرات آتش‌بس تردید دارد.

بولتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوز نیشن (NewsNation) گفت: پرسش اساسی آن است که علاوه بر تبادل گروگان ‌ها (اسرا) چه رخ خواهد داد. این نکته‌ای است که به گمان من حماس و اسرائیل بیشترین اختلاف نظر را دارند.

وی افزود: منظور حماس از آتش‌بس دائمی و خروج تمامی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و "پایان جنگ" است. در صورتیکه برای اسرائیل آتش بس به معنی وقفه محدود ۴، ۶ یا ۸ هفته ای درگیری است که پس از خاتمه آن ممکن است از سر گرفته شود.

این مقام سابق آمریکا گفت: پیشنهادی که آمریکا، مصر و قطر اعلام کرده‌اند، لزوماً به معنی موافقت اسرائیل یا حماس، یا هر دوی آنها، با آن نیست.

روز گذشته کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی های مذاکرات آتش بس در بیانیه ای مشترک، پایان مذاکرات آتش بس را در پایتخت قطر را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده که مقام های بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافقی برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت و گوهای فشرده ای شرکت کردند واین گفت و گوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

براساس این بیانیه، مقامات بلند پایه سه کشور، اواخر هفته آینده در شهر «قاهره» پایتخت مصر، به منظور دستیابی به توافقی براساس شروطی که امروز مطرح شده، نشستی را برگزار می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه