English

تل‌آویو:

آتش‌بسی با حماس در کار نیست

روزنامه عبری به نقل از منابعی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت، هیچ نشانه‌ای از احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس یا تبادل اسرا با حماس وجود ندارد.

آتش‌بسی با حماس در کار نیست
به گزارش خبرگزاری موج

، روزنامه عبری به نقل از منابعی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که روزنامه یدیعوت آحارونوت آنها را «آگاه» از مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه توصیف کرد، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند برای آزادی اسرای اسرائیلی زنده امتیازات موقت بدهد.

این منابع معتقدند، همانطور که یدیعوت آحارونوت گزارش داده است، باید راه‌های جدیدی برای مقابله با حماس یافت که «تغییر اهداف جنگ و ایجاد قدرت برای رویارویی احتمالی با حزب‌الله لبنان است.»

یکی از این منابع گفت: «ما در حال حاضر دست بالا را داریم. محور فیلادلفیا بیش از یک موضوع امنیتی بوده و یک موضوع سیاسی است و توافقی که اکنون در حال تنظیم است برای بازگشت گروگان‌ها است و ارتباطی به مرحله پساجنگ غزه ندارد.»

وی افزود، رژیم صهیونیستی هر زمان که بخواهد، به محض تصمیم گیری، می‌تواند مجدد برگردد و محور فیلادلفیا را کنترل کند. توافق موقت فقط برای آزادی اسرای صهیونیستی است.

«یوآو گالانت» در جلسه کابینه که به بررسی توافق آتش‌بس و تبادل اسرای غزه پرداخت، درمورد دستیابی به این توافق ابراز ناامیدی کرده و گفته بود احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس وجود ندارد و رژیم صهیونیستی در حال حرکت به سمت جنگ منطقه‌ای است.

نتانیاهو روز یکشنبه گفته بود مذاکرات بسیار پیچیده‌ای در حال انجام است؛ برخی موارد در مذاکرات هست که می‌توان در مورد آنها انعطاف نشان داد و برخی موارد هم هستند که امکان امتیازی‌دهی وجود ندارد.

دور جدید مذاکرات آتش‌بس غزه هفته پیش در دوحه بدون دستیابی به توافق پایان یافت و قرار است این مذاکرات طی هفته جاری در قاهره از سر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه