English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پالس هشداردهنده مقاومت فلسطین به اسرائیل در تل آویو

«جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین به تازگی در بیانیه ای، مسوولیت یک انفجار بزرگ در عمق اراضی اشغالی و به طور خاص شهر تل آویو را برعهده گرفته اند. رویدادی که پالس های معناداری از هشدار را به رژیم اشغالگر قدس مخابره می کند و می تواند بر سرنوشت نهایی جنگ غزه نیز اثرگذاری مستقیم داشته باشد.»

پالس هشداردهنده مقاومت فلسطین به اسرائیل در تل آویو
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی و در بحبوحه تداوم یافتن کارزار نسل کشی و کشتار رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، شاهد یک رویداد قابل تامل و البته تکان دهنده علیه صهیونیست ها بوده ایم. در این راستا، جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای مسوولیت یک بمبگذاری بزرگ در شهر تل آویو در عمق اراضی اشغالی را برعهده گرفتند و تاکید کرده اند که این قبیل عملیات ها با هدف تنبیه دشمن اسرائیلی ادامه دار خواهند بود.

تنها اندکی پس از بیانیه مذکور، مقام های ارشد سیاسی و امنیتی صهیونیست ها با دستپاچگی تمام از تشدید مراقبت های امنیتی در تل آویو و دیگر شهرهای بزرگ در فلسطین اشغالی خبر دادند و حتی برخی به این مساله اشاره داشته اند که در جای جایِ تل آویو ماموران امنیتی مستقر خواهند شد. از این رو، در تحلیل عملیات مهم اخیر حماس و جهاد اسلامی در عمق اراضی اشغالی، توجه به 2 نکته ضروری به نظر می رسد.

اول اینکه گروه های مقاومت فسلطین با این قبیل عملیات های خود تا حد زیادی جو روانی در اراضی اشغالی را به نفع خودشان تغییر می دهند. تنها اندکی پس از بیانیه حماس و جهاد اسلامی مبنی بر مهندسی عملیات تل‌آویو شاهد بودیم که سیلی از وحشت بر اراضی اشغالی حاکم شد و افکار عمومی ساکن در فلسطین اشغالی انتقادات جدی را از مقام های ارشد امنیتی اسرائیلی مطرح کرده و آن ها را به بی کفایتی متهم کردند.

جالب اینکه در همین بحبوحه برخی رسانه های اسرائیلی این خبر را بازتاب دادند که بیش از یک میلیون صهیونیست در طی ماه های اخیر از ترس جانشان، اراضی اشغالی را ترک کرده اند و مهاجرت معکوس را در پیش گرفته اند. موضوعی که نشان می دهد صهیونیست ها برخلاف جنگ ها و رویدادهای پیشین، دیگر قادر به مدیریت افکار عمومی داخلی خود نیستند و ضعف و نقاط آسیب پذیر آن ها یکی پس از دیگری در حال افشا شدن هستند و برای اسرائیل ایجاد چالش و بحران می کنند. موضوعی که در نوع خود می تواند بر روند تحولات میدانی جنگ غزه نیز اثرگذاری منفی و ملموسی را داشته باشد.

نکته دوم اینکه جریان مقاومت فلسطین با انجام عملیات هایی نظیر آنچه اخیرا از خود در تل آویو نشان داد، این مساله را به رخ دشمن اسرائیلی می کشد که تمامی مناطق فلسطین اشغالی در تیررس و در دسترسِ جریان مقاومت است و اینکه صهیونیست ها تصور کنند که عمق اراضی اشغالی برای آن ها امن است، توهمی بیش نیست. در این چهارچوب، جریان مقاومت فلسطین عملا توانسته معادلات بازدارندگی تازه ای را در تقابل با دشمن اسرائیلی تعریف کند.

موضوعی که محذورات و محدودیت های زیادی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و در نوع خود این پیام مهم را مخابره می کند که رژیم اشغالگر قدس چندان هم میدان مانور باز و گسترده ای را پیش رو ندارد و نمی تواند هرگونه که مایل است به کارازار قتل و نسل کشی خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه