English

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین:

هدف از سفرم به نوار غزه، توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی است

عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد که هدف از سفرش به غزه توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و عقب‌نشینی این رژیم است.

هدف از سفرم به نوار غزه، توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی است
به گزارش خبرگزاری موج

​، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه سه‌شنبه در نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) گفت: طرح سفر به غزه با هدف توقف تجاوز مستمر علیه ملت ما و عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از نوار غزه و تمام خاک فلسطین است. همچنین هدف از این طرح تأکید مجدد بر این مسئله است که کشور فلسطین و سازمان آزادی‌بخش، صاحب تمام خاک فلسطین از جمله نوار غزه و کرانه باختری و قدس هستند.

محمود عباس اخیرا در سخنانی در پارلمان ترکیه اعلام کرد به‌زودی همراه با دیگر رهبران فلسطینی به غزه خواهد رفت. تل‌آویو فعلا اجازه انجام این سفر را نداده است.

طبق گزارش رأی الیوم، محمود عباس سه‌شنبه در نشست کمیته ساف گفت: هدف از رفتن من به غزه همچنین تأکید بر تقویت وحدت ملی فلسطین در سایه سازمان آزادی‌بخش فلسطین است که تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است.

اخیرا پایگاه خبری عبری زبان واللا به نقل از برخی منابع گزارش داد محمود عباس طی درخواستی رسمی به رژیم صهیونیستی، خواستار هماهنگی جهت سفر به نوار غزه شده است.

برآوردها در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که محمود عباس این درخواست را به این دلیل ارائه کرده که در صورت مخالفت تل‌آویو، اسرائیل به ممانعت از ورودش به غزه متهم می‌شود و در صورت موافقت، عباس این را یک پیروزی سیاسی بزرگ برای خود در برابر حماس قلمداد می‌کند و ممکن است آن را نشانه‌ای از احتمال بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به غزه تلقی کند.

کمیته اجرایی ساف سه‌شنبه در نشست خود بر ادامه نظارت بر تحرکات سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای بسیج کردن امکانات عربی، بین‌المللی و اسلامی برای اجرای طرح عباس تأکید کرد.

این کمیته همچنین بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته‌ای از گروه‌های فلسطینی برای موفقیت طرح سفر عباس به غزه و رسیدن به یک طرح یکپارچه برای عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه و تحویل مسئولیت‌ها به دولت توافق ملی و هماهنگی با مراکز و سازمان‌های بین‌المللی برای بازگشت آوارگان و بازسازی تأکید کرد.

این درحالی است که مذاکرات آتش‌بس غزه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و رژیم صهیونیستی بر خواسته خود درباره ازسرگیری جنگ بعد از مرحله نخست آتش‌بس تأکید دارد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه همچنان ادامه دارد و علاوه‌ بر شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۲ هزار نفر در این جنگ، بیش‌ از ۱۰ هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند. این جنگ منجر به آوارگی اکثر مردم غزه شده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس و نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه