English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

دلیل عدم خروج اسرائیل از محورهای نتساریم و فیلادلفیا چیست؟

«بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی در موضع‌گیری صریحی تاکید کرده که رژیم متبوعش از دو محور نتساریم و فیلادلفیا در نوار غزه خارج نخواهد شد. این بدان معناست که صهیونیست‌ها قویا سعی دارند کنترل امنیتی خود را بر منطقه مذکور تقویت کرده و از این رهگذر، معادلات مطلوب خود را بر ملت فلسطین تحمیل کنند.»

دلیل عدم خروج اسرائیل از محورهای نتساریم و فیلادلفیا چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به‌تازگی شاهد پایان یافتن مذاکرات آتش‌بس جنگ غزه در دوحه و قاهره بوده‌ایم. مذاکراتی که در قالب آن‌ها امیدهای زیادی به حصول توافق آتش‌بس و پایان یافتن جنگ غزه وجود داشت با این حال، این مذاکرات نیز تحت‌تاثیر کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های رژیم اشغالگر قدس به شکست انجامید و دستاوردی نداشت. در این راستا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها به صراحت اعلام کرده اسرائیل با هرگونه توافقی که تضمین‌کننده پایان جنگ باشد، موافقت نخواهد کرد و البته که این رژیم صرفا توافقی را قبول دارد که تمامی منافع و درخواست‌های آن را تامین کند.

این قبیل موضع‌گیری‌های نتانیاهو در شرایطی صورت می‌گیرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سفر به منطقه و در گفت‌‌وگو با مقام‌های ارشد اسرائیلی تاکید کرده بود که شاید با آخرین شانس خود جهت حصول توافق آتش‌بس روبه‌رو باشند. با این همه، بار دیگر این توافق حاصل نشد و انتظار می‌رود شاهد دور تازه‌ای از تشدید جنگ و خونریزی در منطقه باشیم.

با این همه، یکی از مواضعی که نتانیاهو در مدت اخیر بر آن تاکید داشته و توجهات زیادی را به خود جلب کرده، عدم‌خروج رژیم اشغالگر قدس از دو محور "نتساریم" و "فیلادلفیا" در نوار غزه بوده است. محور نتساریم مرکز نوار غزه را در بر می‌گیرد و عملا این منطقه را به دو بخش تقسیم می‌کند و محور فیلادلفیا، کل مناطق مرزی نوار غزه با مصر را شامل می‌شود. منطقه‌ای که تنها راه زمینی ارتباط نوار غزه با جهان خارج، فارغ از نظارت رژیم صهیونیستی بوده است. از این‌رو، موضع‌گیری اخیر نتانیاهو مبنی بر خارج نشدن اسرائیل و نظامیان این رژیم از دو محور مذکور، در نوع خود حامل 2 پیام مهم و محوری است.

اولا، این موضع‌گیری به صراحت این واقعیت را موردتاکید قرار می‌دهد که نه نتانیاهو و نه کلیت رژیم‌صهیونیستی هیچ چشم‌اندازی جهت حصول توافق آتش بس در قالب جنگ غزه با محوریت مذاکرات و رایزنی‌های طرف‌های میانجی‌گر ندارند. در حقیقت، آن‌ها صرفا رویکرد "مذاکره برای مذاکره" را در پیش گرفته‌اند و از این رهگذر در حال فریب افکار عمومی منطقه و جهان هستند.

به بیان ساده‌تر، آن‌ها مذاکره را یک اهرم برای فریب افکار عمومی بین‌المللی ارزیابی می‌کنند و می‌خواهند اینطور وانمود کنند که صرفا به کشتار و خونریزی فکر نمی‌کنند و مذاکره را نیز مدنظر دارند. این در حالی است که در عرصه عملی و میدانی، صهیونیست‌ها صرفا با ایجاد وحشت و خونریزی به‌دنبال تضمین بقای خود در کوتاه‌مدت هستند.

نکته دوم اینکه باقی ماندن رژیم اشغالگر قدس در دو محور نتساریم و فیلادفیا، در نوع خود این پیام صریح را مخابره می‌کند که رژیم اشغالگر قدس سعی دارد تمامی امور مرتبط با نوار غزه را تحت کنترل داشته باشد و به نوعی مدیریت نوار غزه را به کل به دست بگیرد. در این راستا، صهیونیست‌ها بر آن هستند تا از یک سو، مانع از رشد و توسعه گروه‌های مقاومت در نوار غزه شوند و از سوی دیگر، این رژیم بر آن است که حتی کوچک‌ترین ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را نیز تحت نظارت بگیرد و همچون گذشته حتی از مسئله غذا و کمک‌های پزشکی نیز به مثابه یک اهرم علیه مردم فلسطین استفاده کند.

موضوعی که باز هم نشان می‌دهد اسرائیل یک رژیم تروریستی است و جز با زبان زور نباید به تقابل با آن پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه