English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ نکته در مورد دلایل تاخیر در انتقام‌جویی ایران از رژیم اشغالگر قدس

«باید توجه داشته باشیم که ایران و محور مقاومت در قالب یک راهبرد با اشغالگران اسرائیلی و متحدان غربی و منطقه ای آن ها در حال نبرد هستند. راهبردی که از هرگونه هیجانات و احساسات زودگذر عاری است و تحقق هدفمند برخی دستاوردها و اهداف را مد نظر دارد.»

2 نکته در مورد دلایل تاخیر در انتقام‌جویی ایران از رژیم اشغالگر قدس
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، تنها اندکی پس از اقدام تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، مقام های ارشد کشورمان تاکید کردند که ایران یک انتقام جویی سخت را از صهیونیستها در دستورکار خواهد داشت. موضوعی که سیلی از وحشت را در اراضی اشغالی به راه انداخته و البته که مقام های غربی را نیز دستپاچه کرد و موجب شد تا آن ها از یک سو در قالب رایزنی‌های مستقیم با ایران از این کشور بخواهند که انتقام‌جویی از صهیونیست ها را کنار بگذارد و از سوی دیگر، با روانه‌کردن سیلی از ناو و جنگنده به منطقه، سعی در اعلام هشدار به کشورمان داشته اند و عملا بر آن بوده اند تا امنیت صهیونیست ها را تامین کنند.

با این همه، مقام های ارشد کشورمان هنوز هم تاکید دارند که ایران پاسخی هدفمند، دقیق و البته سنگنین‌تر در قیاس با عملیات وعده صادق به صهیونیست ها خواهد داد. در این راستا، عده ای به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که دلایل تاخیر در ارائه پاسخ و واکنش از سوی ایران چیست؟ به نظر می رسد در پاسخ به این سوال بایستی به 2 نکته مهم و محوری توجه داشت.

اولا، باید توجه داشته باشیم که ایران و محور مقاومت در قالب یک راهبرد با اشغالگران اسرائیلی و متحدان غربی و منطقه ای آن ها در حال نبرد هستند. راهبردی که از هرگونه هیجانات و احساسات زودگذر عاری است و تحقق هدفمند برخی دستاوردها و اهداف را مد نظر دارد. حال در قالب این طرحواره، تمامی حرکت هایی که ایران و محور مقاومت انجام می دهند، بایستی حساب شده باشد.

اساسا همین رویکرد محور مقاومت بوده که به اذعان خودِ صهیونیست ها به شدت آن ها را فرسوده کرده و سیلی از خسارات امنیتی، اقتصادی و سیاسی را به آنها تحمیل کرده است. اینکه ایران و محور مقاومت در نبرد با صهیونیست ها از یک راهبرد مشخص برخوردارند، نه نقطه ضعف بلکه کاملا نقطه قدرت و قوت آن ها است.

نکته دوم اینکه باید توجه داشته باشیم که صهیونیست ها از ترور شهید هنیه در تهران، اهداف خاصی را در دستورکار داشته اند. آن ها سعی داشته اند تا پای ایران را به زمین بازی بکشند که میدان آن ها است و از این رهگذر به کشورمان آسیب و خسارت وارد کنند. از این رو، ایران هوشمندانه از افتادن به دام صهیونیست ها خودداری می کند و در عین حال، فعالانه سعی در تعریف قواعد بازی به نحوی دارد که در راستای منافع خودش باشد.

این همان چیزی است که برای اسرائیل به شدت هزینه زا است. اکنون می بینیم که ساکنان فلسطین اشغالی در ترس و وحشت از حمله احتمالی و قریب الوقوع ایران هستند که این مساله میلیاردها دلار خسارت را به اسرائیل تحمیل می کند. در عین حال، سیل قابل توجهی از ناو و نیروهای نظامی و جنگنده های آمریکایی و غربی در منطقه نیز با هزینه های زیادی جهت حضور خودشان در غرب آسیا همراه هستند که این موضوع برای جهان غرب خسارتبار است.

در این چهارچوب، ایران هنوز هیچ اقدامی انجام نداده اما توانسته چالش های جدی را برای طیف دشمنان و رقبای خود ایجاد کند. حال اگر ضربه انتقام جویانه ایران در زمان مناسب وارد شود، این مساله می تواند یک پیروزی تمام عیار را برای ایران و محور مقاومت تضمین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه