English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

واکاوی ضربه پنهان ایران به رژیم صهیونیستی

«بسیاری از تئوریسین های مسائل راهبردی و سیاسی بر این باورند که ایران و محور مقاومت توانسته اند استقلال امنیتی و نظامی صهیونیست ها را زیر سوال ببرند. اکنون به عینه مشاهده می کنیم که صهیونیست ها برای مقابله با حملات محور مقاومت، هیچ راه و گزینه ای الا کمک خواستن از دولت های غربی و متحدان منطقه ای آن ها را پیش روی خود نمی‌بینند.»

واکاوی ضربه پنهان ایران به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری موج بین الملل

، رژیم اشغالگر قدس در طی بیش از 10 ماه اخیر که از جنگ غزه می گذرد، ضربات جدی و کاری را از محور مقاومت در منطقه دریافت کرده است. ضرباتی که عملا معادلات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و البته اجتماعی صهیونیست ها را به نحوی منفی تحجت تاثیر قرار داده اند و سریالی از چالش و بحران را برای این رژیم ایجاد کرده اند. با این همه، یکی از نکاتی که تئوریسین های شناخته شده صهیونیست به آن اشاره می کنند این است که ایران در طی ماه های اخیر توانسته پله پله، دستورکارهای مطلوب خود را به ضرر اشغالگران صهیونیست به پیش برد و آن‌ها را با چالش و بحران رو به رو کند.

در این راستا، ایران خود در ماه آپریل گذشته، در واکنش به حمله غیرقانونی و تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق، حمله گسترده موشکی و پهپادی را به عمق اراضی اشغالی انجام داد و بحران های امنیتی جدی را برای طرف اسرائیلی به وجود آورد. با این همه، موقعیت رهبری ایران در محور مقاومت، یک ضربه پنهان جدی را به اشغالگران صهیوستی تحمیل کرده است. ضربه ای که به تازگی جان میرشایمر استاد برجسته آمریکایی حوزه روابط بین الملل نیز به آن اشاره داشته است.

ماجرا از این قرار است که بسیاری از تئوریسین های مسائل راهیردی و سیاسی بر این باورند که ایران و محور مقاومت توانسته اند استقلال امنیتی و نظامی صهیونیست ها را زیر سوال ببرند. اکنون به عینه مشاهده می کنیم که صهیونیست ها برای مقابله با حملات محور مقاومت، هیچ راه و گزینه ای الا کمک خواستن از دولت های غربی و متحدان منطقه ای آن ها را پیش روی خود نمی بینند.

به بیان ساده تر، اسرائیل که زمانی مدعی بود از نظر سازوکارهای نظامی و اطلاعاتی کاملا مستقل و البته قدرتمند است، اکنون به روزی رسیده که بدون هماهنگی با واشینگتن قادر به پیشبردِ هیچکدام از اقدامات میدانی نظامی خود نیست. در این رابطه، مقام های ارشد صهیونیست، به خوبی می دانند که اسرائیل بدون کمک های مالی، تسلیحاتی و البته حضور میدانی قدرت های غربی، راه به جایی نخواهند برد و حتی امکان ظهور و بروز سناریوهای شوکه کننده ای نیز علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد.

این مساله از سوی رسانه ها و تحلیلگران رژیم اشغالگر قدس نیز به نحوی ویژه مورد توجه بوده و شاهد بوده ایم که نشریات اسرائیلی نظری هارتض و یدیعوت آحارونوت به صراحت اعلام کرده اند که ایران و محور مقاومت، اسرائیل را به بچه کودک‌خورِ منطقه تبدیل کرده اند.

موضوعی که نوعی تصویر توام با ضعف را از اسرائیل به افکار عمومی منطقه و جهان مخابره کرده و شکستنِ این تصور و تصویر نیز برای صهیونیست ها به این راحتی ها رخ نخواهد داد. از این رو، بیراه نیست اگر همین رویکرد ایران و محور مقاومت به رژیم اشغالگر قدس را به مثابه ضربه سهمگین این جبهه علیه اشغالگران صهیونیست در نظر گیریم. موضوعی که تا مدت ها به مثابه یک دغدغه و بحران جدی برای اسرائیل کنشگری خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه