English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده بازداشت مدیر عامل تلگرام در فرانسه چه بود؟

«در بحبوحه بازداشت مدیرعامل شبکه اجتماعی تلگرام در فرانسه، تحلیل و تفسیرها و گمانه زنی های مختلفی با محوریت دلایل و محرک های اصلی وقوع این رویداد مطرح شده و می شود.»

پشت پرده بازداشت مدیر عامل تلگرام در فرانسه چه بود؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی شاهد بازداشت "پاول دوروف"، مدیرعامل شبکه اجتماعی تلگرام در فرانسه بودیم. رویدادی که با بازتاب های بین المللی گسترده ای همراه شد و تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت آن ارائه شده و می شود. اگرچه که در شرایط کنونی دوروف آزاد شده با این حال، روند رسیدگی به پرونده قضایی او در فرانسه هنوز در جریان است.

با این همه، از همان نخستین ساعات مخابره خبر بازداشت دوروف، گمانه زنی های مختلفی در مورد محرک های اصلی این اقدام صورت گرفت. اگرچه فرانسه از یک سال قبل با طرح ادعاهایی تاکید کرده بود که بر محتوای ارائه شده در تلگرام نظارتی وجود ندارد و این مساله موجب اوج گیری برخی جرایم و رویه های بزهکارانه و تروستی شده و درست به همین دلیل دستگاه قضایی فرانسه به دنبال بازداشت دوروف بوده، با این حال، شمار قابل توجهی از تحلیلگران و صاحب نظران بر این باورند که واقعیت بازداشت دوروف این نبوده است.

در این میان، عمده گماه زنی ها معطوف به این مساله است که قدرت های غربی به طور خاص از پروتکل های امنیتی شکبه اجتماعی تلگرام به ستوه آمده و خواهان به اشتراک گذاشتن داده‌های شخصی کاربران تلگرام از سوی مدیران این شبکه اجتماعی با سرویس‌های اطلاعاتی و دولت های غربی هستند.

اساسا به همین دلیل هم است که به واسطه بازداشت دوروف در فرانسه به دنبال اِعمال فشار بر وی و پیشبرد این دستورکار خود بوده‌اند. موضوعی که البته به ضرر خودِ آن ها تمام شده و بار دیگر این واقعیت را پیش چشم افکار عمومی بین المللی قرار داده که میان شعارهای اعلامی دولت های غربی در تعهدشان به اصولی نظیر حقوق بشر و آزادی، و رویه های میدانی و عملی آن ها از زمین تا آسمان فاصله است.

نکته دوم اینکه به تازگی نشریه صباح ترکیه در گزارشی تاکید کرده که رژیم اشغالگر قدس در پسِ ماجرای بازداشت پاول دوروف در فرانسه بوده است. دلیل اصلی این مساله نیز این بوده که برخی کانال های خبری در شبکه اجتماعی تلگرام به نحو گسترده ای به افشاگری از ماهیت جنایتکار رژیم صهیونیستی و رویه های مجرمانه آن پرداخته و می پردازند و  این مساله به یک بحران تمام عیار برای صهیونیست ها تبدیل شده است. در این میان، صهیونیستها به واسطه همکاری های پشت پرده خود با فرانسه زمینه را برای بازداشت پاول دوروف فراهم کرده و به هر نحو ممکن سعی در متوقف کردن روند افشاگری از قعالیت های مجرمانه و جنایتکارانه خود در قالب این شبکه اجتماعی دارند.

موضوعی که مورد اشاره و تاکید برخی صاحب نظران مسائل راهبردی نیز بوده و البته که صهیونیست ها از انگیزه های جدی در زمینه بازداشت دوروف و اعمال فشار بر روی هم برخوردار بوده اند. با این همه، نکته جالب این است که برادر پاول دوروف یعنی نیکلای دوروف نیز به تازگی در فرانسه تخت پیگرد قضایی قرار گرفته است. در رابطه با وی نیز برخی بر این باورند که اصلی ترین گزاره اتهامی علیه او این است که سیستم امنیتی را برای شبکه اجتماعی تلگام تعریف کرده که دسترسی خارجی به اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی را تا حد زیادی به امری غیرممکن تبدیل می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه