English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد:

۲ پیام عملیات بزرگ ضدصهیونیستی "الکرامه" چه بود؟

«رژیم اشغالگر قدس در قالب عملیات الکرامه یک پالس جدی و هشداردهنده مبنی بر این مسئله دریافت کرد که جنایات آن در سطح منطقه و به‌طور خاص علیه مردم فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند و هنوز حوزه‌هایی وجود دارند که رژیم اشغالگر قدس فکر آن‌ها را هم نمی‌کند و می‌توانند چالش‌ها و تهدیدات امنیتی جدی را برای این رژیم ایجاد کنند.»

2 پیام عملیات بزرگ ضدصهیونیستی "الکرامه" چه بود؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به‌تازگی شاهد اجرای یک عملیات ضدصهیونیستی موفق در مرز اردن و اراضی اشغالی بودیم. عملیاتی که در گذرگاه مرزی الکرامه توسط یک راننده کامیون اردنی انجام و موجب به هلاکت رسیدن 3 نظامی رژیم صهیونیستی شد.

تنها اندکی پس از انتشار خبر این عملیات ضداسرائیلی، موجی از بهت و شوک، اراضی اشغالی را در برگرفت و مناطق مجاور با گذرگاه مرزی الکرامه نیز تحت رصد شدید امنیتی قرار گرفتند. بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که عملیات الکرامه حامل پالس‌ها و پیام‌های معناداری به رژیم صهیونیستی است و می‌تواند نویددهنده چالش‌های جدی و عدیده‌ای برای این رژیم در ادامه راه باشد.

با این همه، این عملیات موفق ضدصهیونیستی به‌طور خاص حامل دو پیام مهم و محوری بوده است.

اول اینکه رژیم اشغالگر قدس یک پالس جدی و هشداردهنده مبنی بر این مسئله دریافت کرد که جنایات آن در سطح منطقه و به‌طور خاص علیه مردم فلسطین بی‌پاسخ نمی‌ماند و هنوز حوزه‌هایی وجود دارند که رژیم اشغالگر قدس فکر آن‌ها را هم نمی‌کند و می‌توانند چالش‌ها و تهدیدات امنیتی جدی را برای این رژیم ایجاد کنند.

چالش‌هایی که مخصوصا صهیونیست‌ها در شرایط بحرانی فعلیِ خود به هیچ عنوان توان مواجهه با آن‌ها را ندارند و می‌توانند وضعیت را برای رژیم اشغالگر قدس صدها برابر بدتر کنند. از این‌رو، رژیم اشغالگر قدس در قالب عملیات ضدصهیونیستی الکرامه عملا ضربه را از نقطه‌ای دریافت کرد که حتی فکرش را هم نمی.کرد.

نکته دوم اینکه عملیات ضدصهیونیستی الکرامه صرفا یک پیام هشداردهنده به رژیم صهیونیستی نبود، بلکه این عملیات را باید حامل پیام‌های معناداری برای دولت اردن به‌عنوان رژیم سیاسی که در ماه‌های اخیر همراهی‌های گسترده‌ای را با اشغالگران اسرائیلی در ابعاد امنیتی و اقتصادی انجام داده نیز ارزیابی کرد. مردم اردن از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به نحوی جدی به تقابل با رژیم اشغالگر قدس پرداخته‌اند و جنایات آن علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کنند با این حال، دولت اردن باوجود موضع‌گیری‌های ظاهری خود، به نحوی فعال به حمایت و کمک به رژیم صهیونیستی برخاسته است.

در این راستا، عملیات الکرامه این پالس هشداردهنده را به دولت اردن ارسال کرده که رویکردهای جانبدارانه آن در بحبوحه جنگ غزه، عاری از هزینه برای این دولت نخواهند بود و می‌توانند صورت حساب‌های سنگینی را روی دست دولت اردن قرار دهند. از این‌رو، بهتر است رژیم اردن نیز همسو با خواست عمومی ملت خود و در  مسیر محکوم کردن کارزار جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه حرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه