English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شوک بزرگ انصارالله یمن به رژیم صهیونیستی

«حمله موشکی موفق انصارالله یمن به شهر تل‌آویو، موجی از وحشت و بُهت را در محافل نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها ایجاد کرده است. موضوعی که در نوع خود حامل پیام های معناداری به رژیم صهیونیستی در مورد عواقب وخیم تداوم کارزار ماجراجویی های این رژیم علیه ملت های منطقه و جریان مقاومت است.»

شوک بزرگ انصارالله یمن به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مقاومت اسلامی یمن به تازگی یک شوک مهلک را به رژیم‌صهیونیستی تحمیل کرده است. در این راستا، یمنی ها اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک به عمق اراضی اشغالی و به طور خاص شهر تل آویو کرده اند. موشکی که سامانه های پدافندی اسرائیلی نیز قادر به مقابله با آن نبوده اند و مستقیما به تل آویو اصابت کرده است.

رادیو ارتش اسرائیل در گزارشی اعلام کرده که موشک بالستیک یمنی ها، دو هزار کیلومتر مسافت را در 15 دقیقه طی کرده و به تل آویو برخورد کرده است. برخی منابع در فلسطین اشغالی از کشته و زخمی شدن شماری از صهیونیست ها در جریان حمله موشکی انصار الله به تل آویو خبر می دهند. رویدادی که شوک آن به قدری برای اسرائیل قابل توجه بوده که منابع آگاه اعلام کرده اند دستور انجام تحقیقات گسترده جهت بررسی دلایل ناکامی رژیم اسرائیل در مقابله با موشک یمنی ها(از سوی ارتش اسرائیل) صادر شده است.

با این همه، این رویداد حامل حداقل 2 پیام مهم و معنادار است.

اول اینکه حمله موشکی موفق انصار الله یمن به شهر تل آویو نشان داد که مقاومت اسلامی یمن هنوز کارت های بازی قابل توجهی را در نبرد علیه دشمن اسرائیلی در اختیار دارد که رو کردن آن ها می تواند صورت حساب های سنگینی را روی دست رژیم صهیونیستی قرار دهد. اینکه موشک انصار الله یمن بدون هیچگونه مقاومتی از سوی سامانه های پدافندی چند لایه صهیونیست ها به صورت مستیم به تل آویو برخورد می کند، رویدادی مهم است که بدون تردید سیلی از انتقادات داخلی را علیه رژیم اشغالگر قدس بر می انگیزد.

کما اینکه تنها اندکی پس از حمله موشکی انصارالله شاهد بودیم که محافل سیاسی و نظامی اسرائیلی به شدت پریشان شدند و توضیح روشنی را در توجیه ناکامی خود نداشتند.

نکته دوم اینکه حمله موشکی موفق یمنی ها به تل آویو را بایستی در راستای قواعد جدید بازداندگی در سطح منطقه ارزیابی کرد که در قالب آن، رژیم صهیونیستی و آمریکا و متحدان آن ها، دیگر همچون گذشته از موقعیتی برتر برخوردار نیستند و هرگوهه حرکت غلط از سوی آن ها می تواند بحران های جدی و گسترده ای را علیه آن‌ها ایجاد کند. در همین فضا، اعتماد به نفس ملت های آزاده در نبرد با دشمن اسرائیلی نیز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.  

موضوعی که رژیم اشغالگر قدس شدیدا از آن هراس دارد و این مساله را تهیددی جدی علیه خود ارزیابی می کند. نباید از یاد ببریم که انصارالله یمن در مدت اخیر بارها و بارها تاکید داشت که انتقام حمله چند وقت قبل صهیونیست‌ها به بندر الحدیده را خواهد گرفت. اگر از این منظر نیز به ماجرا بنگریم، حمله موفق موشکی این جنبش به تل آویو در نوع خود می تواند تا حدی معطوف به انتقام جویی یمنی ها از رژیم صهیونیستی نیز(در عینِ حمایت از مردم غزه) باشد.

آنچه واضح است این مساله می باشد که هر چه زمان بگذرد، ابعاد و زوایای تازه‌ای از عملیات پیروزمندانه مقاومت اسلامی یمن علیه اراضی اشغالی آشکار خواهد شد. موضوعی که سطح فشارها علیه دولت نتانیاهو را به نحو قابل‌توجهی افزایش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه