English

عرب‌ها و اروپا جدول زمانی تشکیل کشور فلسطین را بررسی می‌کنند

منابع خبری از تحرکات وزرای خارجه کشورهای اروپایی و عربی با هدف ترویج جدول زمانی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین پرده برداشتند.

عرب‌ها و اروپا جدول زمانی تشکیل کشور فلسطین را بررسی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری موج

​، روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت پس از اعلامیه ماه مه درخصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین نمایندگان کشورهای اروپایی به همراه چندین کشور مهم عربی و اسلامی در حال ترویج جدول زمانی برای تشکیل آن هستند.

پیشتر «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا میزبان وزرای خارجه اردن، مصر، عربستان، بحرین، قطر و ترکیه در مادرید بود.

وزرای خارجه ایرلند، اسلوونی و نروژ و همچنین «جوزپ بورل»، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در این مذاکرات مشارکت داشتند.

در جریان این نشست ایجاد جدول زمانی مورد قبول سایر کشورها مورد بررسی قرار گرفت تا کشورهای بیشتری کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

در پایان مذاکرات در مادرید، اعلام شد که کشورها در جهت به رسمیت شناختن گسترده کشور فلسطین گام برخواهند داشت، اما جزئیات آن ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، جمعی از وزرای خارجه کشورهای اروپایی و جوزپ بورل روز جمعه در شهر مادرید نشستی برای بررسی چگونگی اجرای راه‌حل ۲ دولتی برای پایان دادن به درگیری‌ها میان ۲ طرف فلسطینی و اسرائیلی داشتند.

نخست وزیر اسپانیا در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: همه ما می‌خواهیم اقدامات محسوسی را تعیین کنیم که ما را به حرکت به سمت این هدف سوق خواهد داد.

سانچز در ادامه نیز تاکید کرد: جامعه جهانی باید اقدام جدی را برای حرکت به سمت صلح عادلانه و دائمی در منطقه در پیش بگیرد.

«خوزه مانوئل آلبارز» وزیر امور خارجه اسپانیا نیز طی سخنرانی در نشست مادرید، اظهار داشت: ما تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینانی که در کرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند، اعمال کرده‌ایم.

وزیر خارجه اسپانیا همچنین از جامعه بین‌المللی خواستار تعیین جدول زمانی روشن برای اجرای راه‌حل ۲ دولتی به‌منظور پایان دادن به درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

اسپانیا، نروژ و ایرلند ۲۸ ماه مه سال‌جاری میلادی، تشکیل کشور یکپارچه فلسطین که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره شود و شامل نوار غزه و کرانه باختری با پایتختی قدس شرقی باشد را به رسمیت شناختند و بدین ترتیب تعداد کشورهای عضو سازمان ملل که تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، به ۱۴۶ کشور از مجموع ۱۹۳ کشور رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه