English

آمریکا از به خدمت گرفتن یک زیردریایی جدید هسته‌ای خبر داد

بنا بر گزارش یک رسانه آمریکایی، نیروی دریایی ایالات متحده یک زیردریایی جدید هسته‌ای کلاس «ویرجینیا» را آماده کار کرده است.

آمریکا از به خدمت گرفتن یک زیردریایی جدید هسته‌ای خبر داد
به گزارش خبرگزاری موج

، مراسم رسمی آغاز به کار این زیردریایی جدید تهاجمی به نام «یواس‌اس نیو جرسی» (USS New Jersey) در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در نیوجرسی انجام شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این زیردریایی هسته‌ای جدید یازدهمین زیردریایی کلاس ویرجینیا است که توسط بخش کشتی‌سازی «نیوپورت نیوز» در صنایع هانتینگتون اینگالز تحویل داده شده و بیست و سومین زیردریایی است که به عنوان بخشی از قرارداد تیمی با جنرال داینامیکس الکتریک ساخته شده است.

این زیردریایی جدید هم قادر به پشتیبانی از چندین منطقه ماموریتی خواهد بود و می‌تواند با سرعت بیش از ۲۵ گره برای چندین ماه فعالیت داشته باشد.

به گفته نیروی دریایی آمریکا ، این زیردریایی می‌تواند در آب‌های ساحلی و عمیق و در عین حال انجام جنگ ضد زیردریایی، جنگ ضد کشتی‌های سطحی، جنگ ضربتی، پشتیبانی نیروهای عملیات ویژه، اطلاعات، مراقبت و شناسایی، جنگ نامنظم و ماموریت‌های ضد مین عمل کند. این زیردریایی جدید ۱۱۵ متر طول دارد و می‌تواند به عمق بیشتر از ۲۴۰ متر برود و قادر به حمل ۱۳۵ پرسنل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه