English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۲ شگفتانه اقتصادی و رسانه‌ای ایران در جریان حمله موشکی به اراضی اشغالی

«تاکنون نکات بسیاری در مورد ابعاد نظامی و راهبردی عملیات موشکی پیچیده کشورمان به سرزمین های اشغالی مطرح شده و همچنان نیز می شود. با این همه، این عملیات، با دو شگفتانه اقتصادی و رسانه ای نیز از ناحیه کشورمان همراه شد. موضوعی که حاکی از نگاه چندبُعدی به قدرت در ایران و در بحبوحه تحولات مهم است.»

2 شگفتانه اقتصادی و رسانه‌ای ایران در جریان حمله موشکی به اراضی اشغالی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، شامگاه سه شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳، تاریخی است که برای همیشه در ذهن صهیونیست‌ها ثبت خواهد شد. در این چهارچوب، ایران با بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک پیشرفته، اهداف مختلف نظامی و امنیتی در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد. رویدادی که ویدئوهای مرتبط با برخورد موشک های کشورمان به اهداف خود در شبکه های اجتماعی بازتاب های گسترده ای پیدا کرد و به یک شکست تمام عیار برای رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد.

ایران این حمله را در انتقام جویی از اقدام چند وقت قبل صهیونیست ها در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران و نقض حاکمیت ملی خود و البته اقدامات تروریستی اخیر صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار عباس نیلفروشان از فرماندهان سپاه قدس انجام داد. عملیاتی که از منظر مبانی حقوق بین الملل و منشور ملل متحد کاملا مشروع بود و در چهارچوب حق دفاع از خودِ کشورمان معنا و مفهوم پیدا می کند.

تاکنون نکات بسیاری در مورد ابعاد نظامی و راهبردی عملیات موشکی پیچیده کشورمان علیه سرزمین های اشغالی مطرح شده و همچنان نیز می شود. با این همه، این عملیات، با دو شگفتانه اقتصادی و رسانه ای نیز از ناحیه کشورمان همراه شد.

اولا، تیم اقتصادی و یا بهتر بگوییم سربازان اقتصادی کشورمان نیز فعالانه وارد میدان شدند و مانع از ایجاد بی‌ثباتی در بازار در پی اجرای عملیات وعده صادق 2 شدند. دشمن سال هاست که با تحت فشار قرار دادن اقتصادِ ایران سعی دارد دستورکارهای مطلوب خود را به ضرر کشورمان به پیش برد و موجب وارد آمدن خسارت به ایران شود. به بیان ساده تر، جریان های رقیب و دشمن با ایران، سرمایه گذاری های قابل توجهی را با هدف بی‌ثبات کردن اقتصادِ کشورمان و اثرگذاری این مساله بر اقدامات نظامی و میدانی ایران انجام داده و می دهند.

با این حال، کنشگری درست و دقیق تیم اقتصادی کشورمان در بحبوحه اجرای عملیات وعده صادق 2 که البته پیشتر نیز مسبوق به سابقه بوده، یک پالس معنادار را به بدخواهان ایران فرستاد که چندان هم نباید روی استفاده از این اهرم حساب باز کنند. زیرا ایران در این حوزه نیز سعی در ایجاد بازدارندگی و اهرم های قدرت‌ساز به نفع خود دارد. دیدیم که پس از اجرای عملیات وعده صادق 2، تا حد زیادی بازارهای مختلف کشورمان آرام بودند و شوکی به آن ها وارد نشد.

نکته دوم اینکه ایران درحوزه رسانه ای نیز عملکرد قابل توجهی را از خود نشان داد و توانست همزمان با اجرای عملیات وعده صادق 2، تا حد زیادی مرجعیت رسانه ای و خبری با محوریت این رویداد را به دست بگیرد. موضوعی که در سال های گذشته همواره یکی زا نقاطط ضعف ما بود با این حال، در حوزه رسانه و پوشش خبری عملیات پیروزمندانه ایران نیز ما صدای خود را به خوبی به گوش جهانیان رساندیم و مانع از طرح روایت های انحرافی و مغرضانه آن ها شدیم.

معادله ای که در بسیاری از موارد نظیر ادعاهای آن ها با محوریت اینکه عملیات ایران چندان هم موثر نبوده، مایه رسوایی و آبروریزی برای آن ها شد و البته که نشان از آن دارد که نگاه به قدرت در کشورمان، نگاهی فراگیر و چند‌بُعدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه