English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

یک سناریوی معنادار در صورت تشدید تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی

اراضی اشغالی از عمق راهبردی برخوردار نیست این در حالی است که ایران از پهنه جغرافیایی قابل توجهی برخوردار است و همین مساله از یک نقطه ضعف بزرگ برای اشغالگران صهیونیست حکایت دارد.

یک سناریوی معنادار در صورت تشدید تنش میان ایران و رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، روند تنش و درگیری ها میان ایران و رژیم اشغالگر قدس در جریان تحولات منطقه ای، به نقطه ای حساس و سرنوشت‌ساز رسیده است. در این راستا، ایران با اجام عملیات وعده صدق ۲ و شلیک بیش از ۲۰۰ موشک پیشرفته بالستیک به بخش های مختلف فلسطین اشغالی به عینه نشان داد که در نمایش اراده خود به دشمن اسرائیلی تردیدی ندارد و آماده حراست همه جانبه از منافع ملی خود است.

البته که در روزهای گذشته، هم مسوولان و هم مردم کشورمان نیز وحدت قابل توجهی را در مواجهه با رژیم اشغالگر قدس به نمایش گذاشته اند و ایران هشدار داده هرگونه ماجراجویی صهیونیست ها عیله این ایران، با واکنش های مرگباری از سوی تهران رو به رو خواهد شد. با این همه، به طور خاص برخی این سوال را مطرح می کنند که در صورت وقوع سناریوی جنگ گسترده میان ایران و اسرائیل، سرنوشت نهایی یکچنین جنگی چه خواهد شد؟

جهت پاسخ به این پرسش، نشریه گاردین به تازگی گزارشی معنادار رامنتشرکرده و با اشاره به مولفه های مختلف تاکید کرده که اسرائیل به هیچ عنوان توان تحمل جنگ فرسایشی با ایران را ندارد. این مساله به طور خاص تحت تاثیر ۳ مولفه مهم و محوری است.  

اولا، اراضی اشغالی از عمق راهبردی برخوردار نیست این در حالی است که ایران از پهنه جغرافیایی قابل توجهی برخوردار است و همین مساله از یک نقطه ضعف بزرگ برای اشغالگران صهیونیست حکایت دارد. به بیان ساده تر، ایران می تواند ضربات جدی و کاری را به  اسرائیل در محیط جغرافیایی محدود فلسطین اشغالی وارد کند این در حالی است که وسعت جغرافیایی محدود اراضی اشغالی امکانات کمی را جهت دفاع و مقابله با تهدیدات در اختیار اسرائیل می گذارد.

نکته دوم اینکه ارتش اسرائیل و نهادهای نظامی و امنیتی آن بیش از یک سال است که در جبهه های جنگ غزه و منطقه درگیر هستند. اما نیروهای مسلح ایران تا حد زیادی تازه نفس هستند و می توانند باتمام قدرت برای رژیم اشغالگر قدس چالش های عمیقی را ایجاد کنند. توجه داشته باشیم که ارتش اسرائیل در طی روزهای اخیر حتی چند متر هم نتوانسته در خاک لبنان پیشروی داشته باشد. گزاره ای که حامل پیام های معناداری است.

و در نهایت سوم اینکه ایران از حیث توان نظامی و تسلیحاتی با هیج بازیگر دیگری در سطح منطقه قابل مقایسه نیست. ایران تا همینجای کار نیز ضربات جدی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده و در ادامه راه هم برگ های برنده موثری را در این رابطه در دست دارد. موضوعی که هم آمریکا و هم اسرائیل و هم دیگر قدرت های غربی به خوبی از آن آگاهی دارند و از تغییر رویکرد ایران در قابل معادلات منطقه ای به شدت هراس دارند.

ایران به تازگی هشدار داده که دیگر در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس صبر راهبردی پیشه نمی کند و با اهرم زور به تقابل با اشغالگران صهیونیست خواهد پرداخت. موضوعی که می تواند تبعات ناامید کننده‌ای را برای اسرائیل و متحدانش به دنبال داشته باشد و البته که این مساله با توجه به موقعیت ضعیف داخلی، منطقه ای و  بین‌المللی صهیونیست ها، ماهیت جدی‌تری را نیز به خود می‌گیرد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه