English

درخواست اسپانیا و ایرلند برای تعلیق توافق تجاری اتحادیه اروپا با تل‌آویو

نخست‌وزیر اسپانیا از دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواست تا به درخواست کشورش و همچنین ایرلند برای تعلیق توافق تجارت آزاد این بلوک با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه و لبنان پاسخ دهند.

درخواست اسپانیا و ایرلند برای تعلیق توافق تجاری اتحادیه اروپا با تل‌آویو
به گزارش خبرگزاری موج

​، ماه‌هاست هم اسپانیا و هم ایرلند در حال مذاکره با سایر کشورهای اتحادیه اروپا بوده‌اند و خواهان بازنگری توافقنامه تجاری میان این بلوک و رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم و نقض قوانین حقوق بشری شده‌اند.

طبق گزارش شبکه «العربیه»، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته تا به درخواست این کشور به همراه ایرلند مبنی بر «تعلیق توافق تجارت آزاد میان اتحادیه اروپا-اسرائیل» بپیوندند.

از آغاز بمباران‌های مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است و در ظاهر دم از آتش‌بس می‌زند، اما در عمل، کاری برای توقف خشونت‌ها و وادار کردن تل‌آویو برای خاتمه جنگ صورت نمی‌دهد.

در سایه حمایت‌های کورکورانه واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایاتش را به لبنان هم کشانده و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده است. مقامات لبنانی اعلام کردند که تاکنون حداقل ۱۴۰۰ لبنانی از جمله غیرنظامیان و کادر درمان به شهادت رسیده و ۱.۲ میلیون نفر از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

علاوه بر این، «ژان نوئل-بارو» وزیر امور خارجه فرانسه هم خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی در تاریخ ۲۴ اکتبر (۳ آبان) در پاریس جهت حمایت از لبنان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه