English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده انتقاد "سامانه پدافندی تاد" به فلسطین اشغالی چیست؟

«برخی از تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که انتقال سامانه پدافندی تاد آمریکایی به اراضی اشغالی را بایستی بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی و متحد آن یعنی آمریکا در ترمیم کلیت پدافند هوایی اراضی اشغالی ارزیابی کرد. این مساله پس از عملیات وعده صادق ۲ ایران و وارد آمدن ضربات سنگین به پدافند هوایی صهیونیست ها از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود.»

پشت پرده انتقاد "سامانه پدافندی تاد" به فلسطین اشغالی چیست؟
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، به تازگی شاهد بوده ایم که دولت آمریکا و به طور خاص وزارت دفاع این کشور در موضع گیری رسمی، از انتقال سامانه پدافندی تاد به اراضی اشغالی خبر داده اند. موضوعی که با بازتاب های گسترده ای همراه شده و تحلیل و تفسیرهای مختلفی در رابطه با این اقدام آمریکایی ها مطرح شده و همچنان نیز می شود.

به بیان ساده تر، بسیاری از تحلیلگران سعی در پاسخ به این پرسش دارند که پشت پرده انتقال سامانه پدافندی هوایی مذکور به اراضی اشغالی در برهه زمانی کنونی چیست؟ مخصوصا با توجه به اینکه گفته شده ظاهرا شماری از نیروهای آمریکایی نیز به عنوان تکنسین های این سامانه پدافندی به فلسطین اشغالی رفته اند. به نظر می رسد در این رابطه توجه به ۳ متغیر ضروری است.

اول اینکه برخی از تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که انتقال سامانه پدافندی تاد آمریکایی به اراضی اشغالی را بایستی بخشی از اقدامات رژیم صهیونیستی و متحد آن یعنی آمریکا در ترمیم کلیت پدافند هوایی اراضی اشغالی ارزیابی کرد. موضوعی که به ویژه پس از اجرای عملیات وعده صادق 2 ایران از ابعاد جدی تری برخوردار شده است.

ایران در جریان عملیات مذکور به اذعان مقام های اسرائیلی و غربی توانسته ضربات جدی را به تاسیسات پدافند هوایی صهیونیست ها وارد کند و این مساله سبب شده تا ترمیم خسارات در حوزه پدافندی هوایی اراضی اشغالی در اولویت مقام های اسرائیلی قرار گیرد.

نکته دوم اینکه برخی دیگر از تحلیلگران بر این باورند که انتقال سامانه پدافندی مذکور به فلسطین اشغالی را بایستی بخشی از فرآیند آماده سازی رژیم اشغالگر قدس جهت انجام یک اقدام تهاجمی علیه ایران ارزیابی کرد. صهیونیست ها که پس از اجرای عملیات وعده صادق 2 ایران تا حد زیادی خود را رسوا و بی‌آبرو یافته اند، سعی دارند با انجام یک اقدام علیه ایران، تا حدی اعاده حیثیت کنند.

این در حالی است که ایران تاکید کرده که به هر اقدام جدید اسرائیل علیه منافع خود پاسخ های جدی و سختی را خواهد داد. حال در این فضا، رژیم اشغالگر قدس به نوعی در حال تقویت سامانه های پدافندی خود برای مقابله با واکنش های احتمالی آتی ایران است.

و در نهایت سوم اینکه وقتی شاهدیم دولت آمریکا به صراحت از ارسال سامانه پدافندی تاد به فلسطین اشغالی خبر می دهد و حتی نیروهای آمریکایی نیز برای بهره‌برداری از این سامانه اعزام می شوند، تنها یک معنا دارد و آن این است که آمریکایی ها نیز منافع خود را در بحبوحه تحولات مدت اخیر در سطح منطقه به شدت تحت خطر دیده اند و از این رهگذر با حضور گسترده‌ترِ میدانی سعی در حفاظت از منافعشان دارند.

به بیان ساده‌تر، به نظر می رسد که معادلات جنگی در غرب آسیا به نقطه حساسی رسیده است و کار به جایی رسیده که واشینگتن مجبور شده از پشت پرده کنار رود و در وسط میدان ظاهر شود. موضوعی که البته در نوع خود یک رسوایی بزرگ و تمام عیار برای دولت آمریکا نیز است. با این همه، هر چه هست، این حرکت آمریکا پالس مثبتی را از موقعیت این کشور در بحبوحه تنش های منطقه ای در غرب آسیا مخابره نمی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه