English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

شکست راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به ایران

«حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ایران را باید یک شکست راهبردی برای این رژیم در نظر بگیریم. حمله ای که نه تنها برای اسرائیل ایجاد دستاورد نکرد بلکه آن را بی‌آبروتر و ضعیف تر از هر زمان دیگری نشان داد و بار دیگر ایران را در قامت یک قدرت برتر منطقه ای به افکار عمومی جهان معرفی کرد.»

شکست راهبردی صهیونیست‌ها در حمله به ایران
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از حمله رژیم اشغالگر قدس به برخی سایت های نظامی کشورمان در نخستین ساعات بامداد روز شنبه ۵ آبان ماه سال جاری نمی گذرد. رویدادی که با بازتاب های بین المللی قابل توجهی همراه شده و تحلیل و تفسیرهای زیادی را به همراه داشته است.

در این چهارچوب، مقام های ارشد سیاسی و نظامی اسرائیلی قبل از حمله به ایران، کارزار گسترده ای را با محوریت طرح مواضع تهاجمی علیه کشورمان به راه انداخته بودند و مدام تهدید می کردند که به دنبال انجام یک اقدام بزرگ علیه ایران هستند. با این حال، پس از انجام حمله علیه ایران و خنثی سازی بخش قابل توجهی از آن از سوی سامانه های پدافندی کشورمان، حمله مذکور به یک بی‌آبرویی بزرگ برای آنها تبدیل شد و تا حد زیادی نشان داد که اشغالگران اسرائیلی برای تداوم بقای خود بیش از همه به تبلیغات رسانه‌ی وابسته هستند.

در این رابطه، کافی است توجه داشته باشیم که حتی صداهای مختلف در عمق اراضی اشغالی نیز به حمله اخیر اسرائیل علیه ایران به دیده تحقیر نگریستند. به عنوان مثال، یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم اسرائیل که پیشتر خود نخست وزیر این رژیم بوده در موضع گیری تاکید کرد که حمله اسرائیل به ایران یک اقدام نمایشی و غیر‌موثر بوده است. آویگدور لیبرمن وزیر خارجه پیشین صهیونیست ها نیز تاکید کرد که دولت نتانیاهو با حمله اخیر خود به ایران عملا اسرائیل را تحقیر کرد.

جالب است که ژنرال مکنزی فرمانده اسبق سنتکام در موضع گیری حمله اخیر اسرائیل به ایران را شرم آور توصیف کرده است. حمله ای که شکست را برای اسرائیل به دنبال است. نشریه انگلیسی گاردین هم در گزارشی مبسوط به این نکته اشاره داشته که ایرانی‌ها به نحو گسترده ای اقدام به تمسخر حمله اخیر اسرائیل به خاک خود می کنند و آن را یک حرکت ضعیف و خنثی ارزیابی می کنند.

البته که دیگر جریان های سیاسی و سیاستمداران در فلسطین اشغالی نیز در موضع گیری های مختلف خود اقدام به تمسخر حمله اخیر اسرائیل علیه ایران کرده اند. حمله‌ای که هیچ شباهتی به تهدیدات گسترده مقام های ارشد سیاسی و نظامی اسرائیلی علیه ایران در زمان قبل از اجرایش نداشت. البته که باید این نکته را نیز مد نظر داشت که افرادی نظیر ژنرال مکنزی به صراحت به این نکته اشاره کردند که یکی از دلایل مهم ناکامی حمله اسرائیل علیه ایران این بود که این کشور از سامانه های پدافندی قدرتمندی برخوردار است.

در واقع، آسمان ایران شبیه به آسمان های غزه و لبنان بی دفاع نیست و اینطور نیستز که اشغالگران صهیونیست هر اقدامی را که بخواهند بتوانند علیه کشوری نظیر ایران اجرایی و عملیاتی کنند. اساسا به همین دلایل است که می توان گفت حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران را باید یک شکست راهبردی برای این رژیم در نظر بگیریم. حمله ای که نه تنها برای این رژیم ایجاد آبرو نکرد بلکه آن را بی‌آبرو‌تر و ضعیف تر از هر زمان دیگری نشان داد و بار دیگر ایران را در قامت یک قدرت برتر منطقه ای به افکار عمومی جهان معرفی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه