English

راه‌اندازی۸۵۰ ‌موکب‌ در مرزهای خوزستان به مناسبت اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از راه‌اندازی ۸۵۰ موکب ایرانی بین‌راهی، در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین کشور عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

 راه‌اندازی۸۵۰ ‌موکب‌ در مرزهای خوزستان به مناسبت اربعین حسینی
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سال جاری از ۲۵ تا ۳۰ محرم زمان استقرار مواکب و از اول صفر شروع خدمات به زائرین خواهد بود.

وی افزود: زائران اربعین سیدالشهداء (ع) مهمانان عزیز ما مردم خوزستان هستند و برای میزبانی از زائران اربعین حسینی همچون سال‌‎های گذشته و حتی بهتر از گذشته، آماده هستیم.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: سال گذشته به صورت رفت و برگشت حدود ۳ میلیون زائر از پایانه‌های استان تردد داشتند و ان‌شاءالله امسال برای تردد ۴ میلیون زائر آماده هستیم.

موسوی ادامه داد: به‌منظور پذیرایی کامل از زائرین اربعین حسینی، از ابتدای ورودی شهرستان‌های ایذه، بهبهان، هندیجان و اندیمشک تا شهرهای طول مسیر منتهی به پایانه‌ها،  مواکب، حسینیه‌ها و مساجد برای اسکان و تغذیه زائرین اربعین در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان عنوان کرد: ساخت‌وساز ابنیه مواکب مردمی در چذابه به صورت جهادی انجام شد و در حال حاضر ما در چذابه یک شهرک اربعینی عالی داریم که همه زیرساخت‌ها در آن در نظر گرفته شده است.

موسوی اضافه کرد: به زودی ساخت‌وساز ابنیه مواکب مردمی در شلمچه نیز شروع خواهد شد و تمام تلاش‌ها برای فراهم آوردن آسایش و رفاه زائران است.

وی گفت: برای ایجاد سیستم تهویه خنک در مواکب پایانه‌های چذابه و شلمچه با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط به تمای مواکب تعدادی کولر با قیمت مناسب و تعدادی هم به صورت اهدایی واگذار شد.

موسوی گفت: بحمدالله در این چند ساله تمامی دستگاه‌های دولتی در اربعین کاملا میدانی وارد می‌شوند و هیچ‌گونه کوتاهی در این‌باره صورت نمی‌گیرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در جلب حمایت مردم و خیرین از مواکب اربعین حسینی و تقویت آن‌ها برای افزایش توان خدمت‌رسانی به زائران داشته باشند.

موسوی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ مردم گفت: در شهرستان هفتکل، ۴۰ روستا برای حمایت از مواکب مربوط به شهرستان خود ثبت‌نام کرده‌اند و هر روز یک روستا مسئول تهیه تغذیه موکب شهرستان در پایانه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه