English

ضرورت تحول در همه ساختارهای صداوسیما

ضرورت تحول در همه ساختارهای صداوسیما

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ صداوسیما یک رسانه متفاوت و بسیار موثر در هنجارسازی است و در عین حال می تواند به اصلاح ناهنجاری ها نیز کمک کند، این رسانه جامع و مانع با همه گستردگی، تطابق کافی و لازم با مسئولیت ذاتی خویش ندارد و البته نمی توان خدمات مدیران گذشته آن را نادیده گرفت اما قطعا انتظار از مدیر جدید در ایجاد تناسخ و همترازی صداوسیما با ارزش های اسلامی، ملی، انقلابی و در تراز اقتدار کشور است.

کار آقای جبلی کاری بس مشکل است اما از آنجایی که ایشان با برنامه سازی، خبر، مدیریت و آگاهی های سیاسی و اجتماعی آشنایی دارد و برخی مدعی هستند که در حوزه صداوسیما ایشان ذوالفنون است پس تعاریف و تعابیر در خصوص ایشان بار مسئولیتی بس گران را برعهده گذاشته است.

اولین سوال این است که نقش این رسانه در انعکاس اخبار، ساخت برنامه ها، تهیه و ساخت مستند ها، تولید فیلم و سریال، تکنولوژی رسانه، تربیت و مدیریت نیروهای ماهر و مقتدر، صداوسیمای ملی، حفظ و توسعه اقتدار ملی چگونه است؟

وقتی صداوسیما خبرش تکراری و یا دیرهنگام باشد و یا در تولیدات فیلم و سریال گاهی پلشتی و بد آموزی و گاهی عدم انطباق با واقعیت ها و نهایتا صرفا سرگرمی بدون توجه به آثار مخرب و سنین مختلف باشد و مستنداتش نه چندان مستحکم و مستمر و برنامه هایش غیرهدفمند و غیرهوشمند و تکنولوژیش فاصله دار تا مدرن و هنرمندان و مدیران و کارکنانش گله مند و گاه فاصله دار با ارزش ها و نهایتا عدم توفیق به جاذبه عمومی و رقابت های رسانه ای باشد تا جایی که دیگر رسانه های مجازی یا خارجی جایگزین شود این نشان از یک ضرورت تحولی در همه ساختارهای صداوسیماست.

پس آقای جبلی باید با به کارگیری همه نخبگان رسانه ای، روان شناسان و جامعه شناسان، فلاسفه، برنامه ریزان و مبتکران طرحی نو در تراز وضعیت موجود انقلاب اسلامی بریزد.

نباید فراموش کرد جایگاه اقتدار جمهوری اسلامی امروز در آن سوی مرزها و انتظار اثرگذاری آن از سوی برخی کشورهای طرفدار جمهوری اسلامی را در منطقه و در جهان مطرح کرد پس انتظار است فیلم و سریال، اخبار و تحلیل ها، خط دهی ها و شفاف سازی ها، مستندات برنامه ها، تکنولوژی ها و ... و حتی آگاهی رفتار پرسنل صداوسیما در همین تراز تبدیل شود.

در غیر این صورت اگرچه پس از مدتی از زحمات آقای جبلی تقدیر خواهد شد اما در واقع این رسانه مسیر عقب ماندگی را طی خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه