English

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به خبرگزاری موج؛

طرف‌های تهدیدکننده متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین المللی خود باشند/ ایران هیچ‌گاه دست بسته نیست

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تهدید سناتور آمریکایی به حمله به پالایشگاه‌های ایرانی تاکید کرد: طرف‌های تهدیدکننده متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین المللی خود باشند؛ درعین حال، جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه دست بسته نیست.

طرف‌های تهدیدکننده متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین المللی خود باشند/ ایران هیچ‌گاه دست بسته نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، ناصر کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود درباره اوضاع این روزهای فلسطین و حمایت غربی ها از اشغالگری های گفت: تحولات مهمی در عرصه فلسطین در حال رخ دادن است. از سوی کشورهای مشخص حامی جنایت های مستمر رژیم صهیونیستی اکنون هم در تلاشند تا جای ظالم و مظلوم را عوض کنند و بدون توجه به تضییع حقوق ۷۵ ساله و اینهمه جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطین باز هم پشت این رژیم ایستادند و علیه ملت مظلوم فلسطین موضع می گیرند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: دولت های غربی و آمریکا همچنان از جو تبلیغاتی سنگین خود علیه ملت فلسطین استفاده و از آن در افکار عمومی حمایت کنند به هیچ وجه پذیرفته نیست که برخی دولت ها چشم جنایت رژیم غاصب ببندند.

 

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی هیمنه پوشالی رژیم اسرائیل را فرو ریخت

صهیونیست ها در حال دادن تاوان اقدامات مخرب خود هستند

شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در برابر «طوفان‌الاقصی» مقاومت

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور خاطرنشان کرد: البته در این مدت شاهد حمایت کشورهای قابل ملاحظه جهان بویژه کشورهای اسلامی در جنگ فلسطین علیه اسرائیل هستند. اقدام تحریک آمیز اسراییل علیه ملت فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی مورد توجه ملت هاست که در بیانیه های آنها شاهد بوده ایم.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره موضع روشن و صریح داشت و در ایام اخیر هم موضع اصلی خود را در رابطه با این تحولات اعلام کردیم و هم در عالی ترین سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه موضع را اعلام کردند و تحولات فلسطین مورد توجه جدی قرار دارد.

کنعانی همچنین از کشورهای اسلامی خواست تا از موضع فبسطین حمایت ویژه به ویژه حمایت سیاسی و معنوی داشته باشند.

وی گفت: باید با هم افزایی در مورد فلسطین این  امر در نشست همکاری های کشورهای اسلامی مدنظر قرار بگیرد.

 

طرف‌های تهدیدکننده متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین المللی خود باشند/ ایران هیچ گاه دست بسته نیست

کنعانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر تهدید گراهام یکی از سناتورهای آمریکا نسبت به حمله به پالایشگاههای جمهوری اسلامی ایران گفت: طرفهای تهدید کننده باید متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین المللی خود باشند. این گونه اظهارات مسئولیت آور است و از جنبه حقوق بین الملل به آنان توجه کنند.

وی ادامه داد: درعین حال، جمهوری اسلامی  در دفاع از خود هیچگاه دست بسته نبوده و هراقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخ ویرانگری مواجه خواهد بود. آنها اگرمی‌توانند درصحنه فلسطین ازخودشان دفاع کنند تهدیدکننده به مسئولیت خود و به توان قاطع ایران توجه داشته باشد. 

 

مهاجرت افغانستانی‌ها در نتیجه ۴۵ سال تجاوز به این کشور است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر موضع وزارت خارجه از ورود بی شمار افغانستانی‌ها به کشور و همچنین برخی دوگانه سازی‌ها در فضای مجلزی گفت: بحران و معضلی که شهروندان افغانستان باعنوان معضل بی خانمانی و آوارگی با آن مواجه هستند نتیجه ۴۵ سال تجاوز خارجی و غیرمسئولانه علیه افعانستان و مردم عزیز آن است و شهروندان و میلیون ها نفر مجبور به مهاجرت شدند. جمهوری اسلامی ایران همه این شرایط را درک و نسبت به وضعیت شهروندان مسلمان آن احساس مسئولیت می کند.

وی با بیان اینکه مهاجرت در دستور کار دستگاه‌های اجرایی است و حضور شهروندان و اتباع افغانستانی مورد توجه دولت است، تاکید کرد که این امر از حیث امنیتی هم مورد توجه است و خاطرنشان کرد: با این همه ایران خود را نسبت به شهروندان افغانستانی اخلاقا و از حیث انسانی متعهد می دانستیم و مسئولیت های خود را انجام داده ایم و در نشست های بین المللی هم این موضوع را تأکید کردیم.

وی اضافه کرد: تامین امکانات لازم و توجه به حقوق آنها را در هر نشستی که ایران در بحث افغانستان و مهاجران حضور پیدا کند مطرح کردیم. در عین حال متاسفانه ضمن اهتمام به استقرار آنها روند تبلیغی و رسانه ای در لایه های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شاهدیم که برخی اقدامات هدفمند برای ایجاد بحران آفرینی و تخریب روابط دو ملت ایران و افغانستان با ریشه تمدنی دینی صورت می گیرد. 

کنعانی گفت: مطالب کلیپ هایی دیده می شود که ریشه درستی ندارد و  گویی سعی می شود روابط دو ملت همسایه را مخدوش کنند و هم دنبال اهداف خود هستند و مسئولان جدی موضوع را  پیگیر هستند و دنبال می کنند.

 

 

آمریکا متحد اول رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت خارجه درباره ادعاهای واهی غرب مینی بر نقش ایران در حمله فلططین به رژیم صهیونیستی گفت: ملت مقاوم فلسطین از اراده و انگیزه لازم برای دفاع از حقوق خود و تلاش و برای استیفای این حقوق ضایع شده برخوردار است و می‌تواند از حقوق از دست رفته خود دفاع کند.

وی افزود:  طرح اتهامات و اظهاراتی در ارتباط با ایران و نقش ایران با انگیزه های سیاسی و باهدف توجیه شکست رژیم صهیونیستی و توجیه حمایت های غرب به رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بار دیگر تاکید می کنم نمی توان میان ۷۵ سال جرم و جنایت اشغالگری علیه ملت مظلوم فلسطین و حمایت‌های غرب و آمریکا از این جنایات تفکیک قائل شد. مقاومت فلسطین اعلام کرد که عملیات انجام شده را در پاسخ به اقدامات مکرر رژیم در هتک حرمت به مسجد الاقصی، قدس شریف و علیه ملت فلسطین انجام داد.

وی یادآور شد: طرح برخی ادعاها به هیچ نحوی از مسئولیت های بین المللی رژیم آمریکا و رژیم انگلیس از رژیم صهیونیستی کم نمی کند.گسیل کردن یک فروند ناو هواپیما بر به آب های منطقه مشارکت مستقیم آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

کنعانی آمریکا را متحد ردیف اول رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: همه این اقدامات نشان دهنده حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی است. این ادعاها برای انحراف اذهان عمومی و توجیه اقدامات بعدی آنهاست.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره دور جدید مذاکرات غیرمستقیم در عمان گفت: اطلاعات تازه و به روز شده ای از دور جدید گفتگوهای تعیین شده غیرمستقسم ندارم.

وی درعین حال خاطرنشان کرد: البته مسیر ارتباط باز است و می‌تواند گفتگوها ادامه داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره اظهارات بورل مبنی بر اینکه ایران برجام را اجرا نکرده است، اظهار کرد: برجام توافقی چندجانبه است که همه طرفها الزام به عمل تعهدات خود هستند؛ اگر مسئولیت و تعهدی وجود دارد متوجه همه اعضای آن است.

وی یادآور شد:  کسی که از اجرای آن شانه خالی کرده نه ایران که آمریکا و شرکای او است.

 

رژیم صهیونیستی منافع خود را در ایجاد بی ثباتی دنبال می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اقدامات صهیونیست‌ها در منطقه قفقاز هم اذعان کرد: دیدگاه ما روشن است، معتقدیم که وجود رژیم صهیونیستی در هیچ منطقه‌ای امنیت ساز نیست. 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی منافع خود را در ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشورهای اسلامی دنبال می کند. این موضع صریحی است که ما در نشست های دو و چندجانبه هم اظهار داشتیم و به ویژه کشورهایی که متاسفانه بدون توجه وضعیت متزلزل رژیم اقدام به ایجاد روابط کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه