English

رئیس‌جمهور در همایش ملی نخبگان:

نخبگان در عمل پای حل مسائل کشور بایستند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نخبه نسبت به جامعه و جامعه نسبت به نخبه حقوقی دارد، گفت: نخبه مسائل کشور را خوب، بیش و قبل از دیگران درک می‌کند. نخبه یک رصدکننده بااطلاع است.

نخبگان در عمل پای حل مسائل کشور بایستند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در همایش ملی نخبگان اظهار کرد: نخبگان مسائل کشور را بشناسند و در جهت حل آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: کانون‌هایی باید به صورت فعال در مناطق مختلف کشور استعدادها را شناسایی و معرفی کنند. شناسایی نخبگان باید از مدارس آغاز شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان مجموعه ای است که رهبر انقلاب با هدف شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان ایجاد کردند و در این مدت هم کارهای خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: در جایگاهی که قرار گرفتیم قله نیست. باید تلاش کرد با استعدادهای برتر به جایگاه های برتری دست پیدا کنیم. سرمایه بزرگ نخبگان هستند.

رئیس‌جمهور همچنین اظهار کرد: نخبه نسبت به جامعه و جامعه نسبت به نخبه حقوقی دارد. نخبه مسائل کشور را خوب، بیش و قبل از دیگران درک می‌کند. نخبه یک رصدکننده با اطلاع است.

وی ادامه داد: نخبه یک روشنفکر ملی است. روشنفکر کسی نیست که جامعه را به سمت فرهنگ غرب سوق دهد. روشنفکر کسی است که آسیب های جامعه را بشناسد.

رئیسی افزود: وطن‌دوستی و مردم‌دوستی از شاخصه‌های مهم نخبگی است. نخبه در جهت رفع نیازهای مردم گام برمی‌دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه