English

رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران شهرکرد:

قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت نسبت به اشتغال، مسکن و ازدواج جوان‌ها حساسیت بسیاری دارد، گفت: قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند تا به آرامش بازار کمک شود.

 قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم استان تشکر می‌کنم برای حضورشان، وفاداری و صفایشان.

وی تصریح کرد: در برخی شهرها برنامه سفر داشتم از جمله شهرستان لردگان که مقدور نشد، ان‌شاالله این برنامه ولو به‌صورت خاص انجام می‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: معیشت و سفره مردم دغدغه ما است و مهار تورم و تنظیم بازار همواره موردتوجه دولت بوده است. دولت به‌دنبال کنترل عوامل ایجادکننده تورم است. رشد نقدینگی بنابر اعلام آمار بانک مرکزی به ۲۶ و نیم درصد رسیده و یکی از عوامل مؤثر در تورم مهار شده است.

وی کسری بودجه را عامل دیگر در ایجاد تورم دانست و بیان کرد: این عامل توسط دولت مهار شده است. کسری بودجه در سال ۱۴۰۰، ۴۸۰ هزار میلیارد بود که با تولید درآمد جبران شد در سال ۱۴۰۱ تلاش شد منابع و مصارف هماهنگ باشد، اما در سال ۱۴۰۲ به‌دنبال پایان سال بدون کسری بودجه هستیم. اقدام سوم برای مهار تورم، کنترل بانک‌ها برای اضافه برداشت از بانک مرکزی است و از ابتدای سال آغاز شده و به‌دنبال انضباط در بانک مرکزی هستیم.

وی گفت: هر ماه وضعیت تورم نسبت به ماه قبل کاهشی است، اما مهار تورم نباید در رکود  دنبال شود، بلکه در رشد تولید باید مهار شود.

وی اضافه کرد: رشد تولید رشد اقتصادی را به همراه دارد. ما به‌دنبال رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۲ هستیم. تورم در کشورهای اطراف ۲۹ و در کشورهای اروپایی ۱۹ درصد است، ما به‌دنبال این هستیم که با کالابرگ سفره مردم دچار آسیب نشود.

رئیسی گفت: قیمت ۱۱ کالا در کالابرگ ثابت می‌ماند تا به آرامش بازار کمک شود.

رئیس‌جمهور یادآور شد: مشکل کمبود زمین در شهرهای این استان وجود ندارد و به متقاضیان زمین واگذار می‌شود و برنامه واگذاری زمین و ساخت مسکن با قوت در حال انجام است.

وی افزود: آمار بیکاری در این استان معضل بود، اما الان وضعیت بهتر شده و بسیاری از واحدهای صنعتی راکد آن به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: مسئله اشتغال برای تحصیلکرده‌ها مشکل است، اما برای غیرتحصیلکرده‌ها مشکل نیست.

رئیسی گفت: جوانان امید داشته باشند، چراکه دولت نسبت به اشتغال، مسکن و ازدواج آن‌ها حساسیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: آب در کشور کم است و نیاز به مدیریت منابع آب در همه حوزه‌ها وجود دارد. می‌توان آب را به نیازهای اساسی اختصاص داد، محوری‌ترین موضوع در مدیریت آب اجرای عدالت است.

رئیسی بیان کرد: لازم است صاحب‌نظران در این موضوع ورود کنند و مدیریت آب همراه با عدالت صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه