English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرگزاری موج:

حمایت از تولیدات بار اول شرکت‌های دانش بنیان کمک به صادرات رقابتی است

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و تولید بار اول در رشد اقتصاد اکوسیستم دانش بنیان پرداخت.

حمایت از تولیدات بار اول شرکت‌های دانش بنیان کمک به صادرات رقابتی است

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره تاثیر تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و تولید بار اول برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیانی که اقدام به تولید تجهیزات راهبردی گلوگاهی می‌کنند گفت: هدف مجلس از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان این بود که بستری قانونی برای حمایت از این شرکت‌ها فراهم کند و تسهیلات لازم را برای رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس بود که بحث تولید بار اول در قانون جهش تولید دانش بنیان گنجانده شد و بر اساس آن شرکت‌های دانش بنیانی که برای اولین بار اقدام به تولید تجهیزات راهبردی گلوگاهی بخش صنعت در کشور کنند شامل تسهیلات و تخفیفاتی می‌شوند.

محبی نجم آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مجلس به شرکت‌های دانش بنیان کمک زیادی کردیم و اعلام کردیم که بخشی از هزینه‌های تولید تجهیزات بار اول گلوگاهی صنعت را می‌توانند بخش‌های صنعتی به این شرکت‌ها پرداخت کنند، البته قبل از اینکه کار به نتیجه رسیده باشد این مسئله کمک جدی به دانش بنیان و رشد اکوسیستم دانش بنیانی در کشور می کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: این اقدام کمک جدی می‌کند به شرکت‌های دانش بنیان تا کارشان را توسعه دهند. نقطه قوت جمهوری اسلامی افراد فارغ التحصیل توانمند دانشگاهی و دانشمندی است که می توانند در بسیاری از مسائل اقتصادی به ما کمک کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری که بحث تولید را ۴ سال متمادی تکرار کردند روی توجه به شرکت‌های دانش بنیان توجه جدی داشته و دارند، زیرا توجه به شرکت های دانش بنیان به ما در صادرات رقابتی کمک جدی می‌کند.

محبی نجم آبادی توضیح داد: مسائل دیگری مثل مجوز ترک تشریفات قانونی و حذف از فرایند مناقصه نیز در این قانون برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است و باید تمام بندهای این قانون اجرایی شود.

این نماینده مجلس گفت: سازوکار تولید بار اول به عنوان تنها الگوی موفق بومی‌سازی در کشور در قانون جهش تولید دانش‌بنیان مصوب مجلس نیز آمده است و در آن برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های صنعتی و مدیران دولتی که در جهت تولید بار اول تجهیزات راهبردی صنعت خود اقدام کنند؛ مجوز ترک تشریفات مناقصه و کاهش بروکراسی اداری در این بخش را داشته است.

وی افزود:  ایجاد ارتباط سازنده بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی برای بومی‌سازی تجهیزات و فرآیندهای استراتژیک با قانون و سیاست تولید بار اول برقرار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه