English

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در واکنش به اظهارات بودجه‌ای سخنگوی دولت:

تغییرات اعمالی در بودجه کمتر از ۵ درصد بوده است/برخلاف ادعاهای مطرح شده شاکله بودجه تغییر نکرده است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به اظهارات سخنگوی دولت درباره تغییر شاکله بودجه سال ۱۴۰۳ توسط مجلس و ایجاد ناترازی ۴۰۰ همتی در آن، واکنش نشان داد.

تغییرات اعمالی در بودجه کمتر از ۵ درصد بوده است/برخلاف ادعاهای مطرح شده شاکله بودجه تغییر نکرده است
به گزارش خبرگزاری موج

، سید محمدرضا میرتاج الدینی در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت درباره تغییر شاکله بودجه سال 1403 توسط مجلس و ایجاد ناترازی 400 همتی در آن، گفت: شاکله بودجه سال 1403 تغییر نکرده و به درستی حفظ شده است.

نماینده مردم «تبریز،آذرشهر و اسکو» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نکات قابل توجه بودجه سال 1403 که نیازمند تغییرات بود،گفت: انتظار این بود که دولت این تغییرات را در بودجه اعمال کند، در هرصورت مجلس با کار کارشناسی اصلاحاتی در حد مقررات انجام داد.

 

سازمان برنامه و بودجه قادر به تنظیم مسائل حقوقی با بدنه دولت نیست

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به مصوبات مجلس در زمینه افزایش حقوق برخی از کارکنان دولت، تصریح کرد: افزایش حقوق کارکنان دولت توسط دولتمردان و وزارتخانه ها ذی ربط در بودجه پیگیری شد لذا وقتی سازمان برنامه و بودجه نمی تواند مسائل اینچنینی را با بدنه دولت تنظیم کند، این وزارتخانه ها و دستگاه دیگر این موضوع را از طریق مجلس پیگیری خواهند کرد. بنابراین مرجع بالاتر به ویژه مجلس در این بخش مورد مطالبه بوده است.

 

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هیچ گونه کسری بودجه‌ای ایجاد نکرد

میرتاج الدینی با اشاره به موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده، بیان کرد: این موضوع نیز مورد توافق دولت و مجلس بود و منابع آن حدود 60 همت شد. لذا منابع این موضوع با توافق صورت گرفته افزایش پیدا کرد و در سطح بودجه نیز دیده شد بنابراین این موضوع هیچ گونه کسری بودجه‌ای ایجاد نکرد چراکه برای این موضوع منابع پایداری دیده شد و دولت افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را در این بخش لحاظ کرده بود.

 

افزایش 2 درصدی حقوق کارمندان از منابع پایدار بودجه‌ای تامین شده و به سقف بودجه اضافه نکرده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق 2 درصدی کارمندان در لایحه بودجه و رسیدن آن از 18 به 20 درصد، بیان کرد: منابع افزایش 2 درصدی حقوق کارمندان نیز حدود 30 الی 40 همت بار مالی داشت و از منابع پایدار پیش بینی شده بودجه ای قابل تامین است و به سقف بودجه اضافه نکرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با بیان اینکه برای سایر موارد بودجه، تهاتر پیش بینی شده است،ادامه داد: به عنوان مثال موضوع فوق العاده خاص کارکنان وزارت کشور بسیار حائز اهمیت بود چراکه کارمندان این بخش متحمل بیشترین بار مسئولیت در استان ها بودند و مسائل اقتصادی ، امنیتی و عمرانی با پیگیری های وزارت کشور برطرف می شد. بنابراین ضرورت داشت این کارمندان مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به برقراری 3000 هزار امتیاز حقوقی برای کارمندان وزارت ارشاد، جهادکشاورزی و کادر سلامت در بودجه، بیان کرد: مجلس اگر تغییراتی را در حقوق این گروه‌های شغلی انجام داده، به نوعی مطالبات بدنه دولت را پاسخ داده است چراکه نمایندگان شناخت بسیار زیادی از وضعیت استان ها و شهرستان داشته و به آن عمل کردند.

 

تامین منابع برای اقدامات مهم بودجه‌ای اعم از افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان با توافق دولت صورت گرفت

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع برای اقدامات مهم بودجه‌ای اعم از افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان با توافق دولت صورت گرفت، بیان کرد: مجلس منابع لازم برای سایر موارد جزئی بودجه را از طریق شفاف سازی در تبصره ها حاصل کرد و می توان گفت این تغییرات تنها 5 درصد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه