English

سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد:

آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات جلسات این شورا درباره بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

 آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش خبرگزاری موج

، هادی طحان‌نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در برنامه‌ای تلویزیونی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسات شورای نگهبان در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و با بیان اینکه «در این جلسات همه اعضا حضور دارند»، اظهار کرد: جلسات به‌صورت فشرده برگزار می‌شود و حداقل دو جلسه مفصل در روز داریم.

وی افزود: پرونده تک‌تک افراد در جلسه بررسی و استعلاماتی که صورت گرفته، مطرح می‌شود. همچنین ممکن است اعضا نسبت به اشخاص شناخت داشته باشند و سوابق او را بدانند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه آیا ممکن است فردی به‌دلیل شناخت، نیازی به بررسی پرونده نداشته باشد، تاکید کرد: معمولاً این سیر برای همه طی می‌شود؛ ماوقع و خصوصیاتی از فرد گفته می‌شود، استعلاماتی که وجود دارد، بیان می‌شود و سپس نوبت به اظهارنظر اعضا می‌رسد؛ اعضا نیز براساس شناختی که دارند، سوابق توفیقات و عملکرد او را بیان می‌کنند و این فرآیند زمانی می‌برد و در نهایت درباره او رأی گرفته می‌شود.

طحان نظیف با تاکید بر اینکه رأی‌گیری اعضای شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان  انتخابات ریاست جمهوری به صورت کاملاً مخفی انجام می‌شود، ادامه داد: این رأی‌گیری نیز به‌صورت کاملا مخفی است و اعضا از رأی یکدیگر اطلاع ندارند؛ ممکن است در بحث، اظهارنظر شود و موافق و مخالف مشخص شود ولی در رأی‌گیری، نظر اعضا مخفی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه