English

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

درمان رایگان بیماران تالاسمی از محل اخذ درآمدهای مالیاتی است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اصلاحات در سیستم مالیات‌ستانی کشور گفت: درآمدهای مالیاتی صرف آبادنی و توسعه زیرساخت‌ها می شود. در این راستا درمان رایگان بیماران تالاسمی یکی از نتایج اخذ درآمدهای مالیاتی است.

 درمان رایگان بیماران تالاسمی از محل اخذ درآمدهای مالیاتی است

علی‌اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره اقدامات انجام‌شده در دولت سیزدهم برای تحقق عدالت مالیاتی گفت: یکی از کارهای بسیار خوب رئیس‌جمهور شهید، تلاش برای تحقق عدالت مالیاتی بود. در این راستا در دولت سیزدهم تلاش شد تا جای ممکن جلوی فرارهای مالیاتی را بگیرند و کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام دادند. گسترش سیستم‌های پوز، یکی از اقدامات در راستای ایجاد عدالت مالیاتی و هوشمند کردن سیستم مالیات‌ستانی بود. در تمام مراکز صنعتی، خدماتی و صنفی سیستم‌های پوز را گسترش دادند. اقدام دیگر این بود که این سیستم‌های پوز را به سیستم مالیاتی متصل کردند و نتیجه این امر این شد که هر فعال اقتصادی که در کشور وجود دارد، درآمدش شفاف شود و دیگر نیازی به خوداظهاری مؤدیان و مراجعه حضوری و فیزیکی ممیزان مالیاتی برای تعیین میزان مالیات افراد نیست.

وی با بیان اینکه با اصلاحات در سیستم مالیات‌ستانی جلوی بسیاری از فسادهایی که در این حوزه رخ می‌داد، گرفته شد، خاطرنشان کرد: به این وسیله سیستم مالیات‌ستانی در کشور شفاف شد و نتیجه این بود در حالی که در بازه ۱۰ ساله فقط ۹۳۵ هزار نفر به مؤدیان مالیاتی اضافه شد در طول سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دو میلیون و ۵۰۰ مؤدی جدید به سیستم مالیات‌دهندگان اضافه شدند؛ بنابراین جلو فرار مالیاتی ۲ میلیون و ۵۰۰ مؤدی مالیاتی گرفته شد.

 

برای اولین‌بار پس از انقلاب، دولت سیزدهم توانست تمام درآمد مالیاتی پیش‌بینی‌شده در بودجه را محقق کند

نماینده مردم دامغان تصریح کرد: از سوی دیگر برای اولین‌بار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، میزان پیش‌بینی بودجه از درآمد دولت از مالیات‌ها به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد. اقدام دیگر دولت سیزدهم برای شفافیت و عدالت در سیستم مالیات‌ستانی این بود که مالیات تولید کاهش پیدا کرد؛ یعنی مالیات تولید که ۲۵ درصد بود به ۷ درصد تنزل یافت. با این اقدامات، تولید در کشور ما سودآور ‌شد تا افرادی که در حوزه تولید هستند، امنیت شغلی بیشتری پیدا کنند و تولید رونق بیشتری بگیرد.

علیزاده برمی اظهار کرد: از سوی دیگر، معافیت‌های مالیاتی بسیار خوبی برای کارمندان وضع شد. معافیت مالیاتی کارمندان که ۷ میلیون بود، طی دو سال به ۱۴ و نیم میلیون تومان رسید. این معافیت مالیاتی به این معناست که با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی، اقشاری که حقوق کمی دریافت می‌کردند، از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله نتایج ایجاد عدالت در سیستم مالیاتستانی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش رفاه حال مردم در کشور است. به‌عنوان مثال، درمان رایگان بیماران تالاسمی در دولت سیزدهم از محل همین درآمدهای مالیاتی انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه