English

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در کاهش هدر رفت، افزایش بهره وری و صادرات انرژی انجام داد

یک نماینده مجلس گفت: در دولت شهید رئیسی ما در حوزه امنیت انرژی، پروژه انتقال فرآورده های انرژی را داشتیم که با استفاده از احداث لوله چند هزار کیلومتری توانستیم از هدر رفت انرژی جلوگیری کنیم. با این تدابیر کشور توانست تحریم ها را دور بزند، اتفاقی که با استفاده از توان و استعداد داخلی و شرکت های دانش بنیان انجام شد.

دولت سیزدهم اقدامات مؤثری در کاهش هدر رفت، افزایش بهره وری و صادرات انرژی انجام داد

سیدمحسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه انرژی گفت: یکی از اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه انرژی، برنامه ‎ریزی برای کاهش هدر رفت انرژی بود. نمونه آن برنامه‌ریزی‌هایی بود که در حوزه میادین نفتی و در افتتاح فاز یازدهم پارس جنوبی افتاد. موضوع این است که یک زمانی، برخی از مسئولین معتقد بودند کارهای بزرگی و اتفاقاتی که در فازهای پارس جنوبی عملی می ‎شود، تنها به کمک اجنبی‌ها، آمریکا و انگلیس قابل انجام است، در حالی که در زمان رئیس جمهور شهید، به توانمندی داخلی اعتماد شد و و از توان و ظرفیت داخلی، از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده و اتفاقا کارهای بزرگی هم در حوزه انرژی، انجام شد.

 وی با اشاره به توان دانشمندان ایرانی، افزود: در دولت سیزدهم، بر اساس شایستگی و توان داخلی، فرصت ظهور استعدادها فراهم شد و اتفاقا، پروژه های خوبی هم به مرحله اجرا درآمد. با همین توان داخلی و بدون وابستگی به کشورهای دیگر، توانستیم کارهای بزرگی در حوزه انرژی انجام دهیم؛ در حالی که در سال‌های قبل کشورهای دیگر، وارد پروژه‌های ما می شدند و درست در وسط پروژه از ترس آمریکا و تحریم هایی که آمریکا به ما تحمیل کرده بود، پروژه ها را نیمه کاره رها می کردند. حالا اما با اعتماد به جوانان و توانمندی های داخلی که در دولت سیزدهم به آن توجه شده است، توانستیم موفقیت هایی را کسب کنیم. استمرار این سیاست، استفاده از توان جوانان ایرانی می‎ تواند، اثرات مثبت و خوبی را در حوزه انرژی و جلوگیری از هدر رفت انرژی در کشور، به وجود بیاورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که دولت سیزدهم در حوزه امنیت انرژی هم اقدامات خوبی را به انجام رسانده است، گفت: در حوزه امنیت انرژی ما پروژه انتقال فرآورده های انرژی را داشتیم که با استفاده از احداث لوله چند هزار کیلومتری توانستیم از هدررفت انرژی جلوگیری کنیم. با این تدابیر دولت سیزدهم توانست تا میزان زیادی تحریم ها را دور بزنیم. اتفاقی که با استفاده از توان و استعداد داخلی و شرکت های دانش بنیان انجام شد.

موسوی‌زاده ادامه داد: استفاده از توان داخلی در حوزه انرژی باید ادامه پیدا کند و به صورت مستمر انجام شود؛ به عنوان مثال، در حوزه آلودگی های نفتی، میعانات گازی و هدر رفت گاز‎های ساطع شده از لوله های نفتی و برای کمک به محیط زیست، هم می توان از ظرفیت های داخلی استفاده کرد. باید به این حوزه توجه بیشتری شود، پروژه های دانش بنیان تعریف شود تا با انجام آن، برای کشور، ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت کنیم. در این حوزه هم باید از توان شرکت های دانش بنیان استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه