English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

باید اورانیوم غنی شده را برای روز مبادا ذخیره کنیم

کامران غضنفری گفت: در حال حاضر سیاست ما هسته ای شدن نیست اما این بدان معنا نیست که آمادگی هایمان را پیش نبریم. در این راستا باید اورانیوم غنی شده را برای روز مبادا ذخیره کنیم تا اگر دشمن روزی هوس انجام کار خطایی کرد، به آنها نشان دهیم ساخت سلاح هسته ای برای ما کاری ندارد.

باید اورانیوم غنی شده را برای روز مبادا ذخیره کنیم

کامران غضنفری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره ادعای وبسایت خبری معاریو در مورد استفاده جمهوری اسلامی ایران از جنگ غزه به عنوان فرصتی برای تسریع در برنامه های هسته ای خود گفت: سیاستی که از قبل جمهوری اسلامی اعلام کرده مبنی بر استفاده صلح‌آمیز از از انرژی هسته‌ای، عدم استفاده از سلاح هسته‌ای، بمب هسته‌ای و امثال آن است. اما اگر دشمنان ما از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و همپیمانانش بخواهند به تهدید هسته‌ای متوسل شوند یعنی ما رو تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای کنند، طبعاً جمهوری اسلامی منتظر نمی‌ماند که دشمنان آن را تهدید کنند یا خدایی نکرده دست به اقدام عملی بزنند. چنانکه در چند ماه اخیز نیز مقامات کشورمان اعلام کردند اگر دشمن متوسل به چنین تهدیداتی شود، ممکن است جمهوری اسلامی هم در سیاست‌های هسته‌ای خودش تجدید نظر کند.

وی افزود: با این حال ما باید آمادگی های خود را حفظ کنیم. یعنی از توانمندی‌های لازم دانش هسته‌ای برخوردار باشیم، اورانیوم غنی شده را برای روز مبادا ذخیره کنیم تا اگر خدای ناکرده روزی دشمنان هوس یک کار خطایی بکنند، به آنها نشان دهیم که برای ما ساختن سلاح هسته‌ای کاری ندارد و در صورت اراده، در مدت زمان نه چندان زیادی بدان دست خواهیم یافت.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: به هر حال سیاست ما در حال حاضر رفتن به سمت هسته‌ای شدن نیست اما این بدان معنا نیست که ما آمادگی‌هایمان را به لحاظ علمی، فنی و تکنولوژیک پیش نبریم. ما قطعاً هیچگاه شروع کننده جنگ نخواهیم بود مگر اینکه دشمن بخواد ماهیت جمهوری اسلامی و موجودیت ما را مورد تهدید جدی قرار بدهد که در این صورت مسئولین نظام جمهوری تصمیم می‌گیرند چه کنند.

غضنفری درباره راهکارهای رسیدن به رشد 8 درصدی اقتصادی در دولت بعدی طبق دیدگاه های نامزدهای انتخاباتی بیان کرد: در مناظرات مشخص شد پزشکیان و پورمحمدی اصلاً برنامه نداشتند و جز کلی‌گویی و دادن شعارهای کلی هیچ چیزی برای ارائه کردن نداشتند. آنها گفتند باید با دنیا تعامل کنیم که این همان شعارهایی است که حسن روحانی نیز می‌داد. پزشکیان و پورمحمدی در زمینه اقتصادی هیچ برنامه‌ای برای خودشان تدوین نکرده اند. اما رویکردی که جلیلی و زاکانی دارند ملموس تر است که بر اساس یک سری برنامه‌ریزی و کار محاسباتی ارائه شده است.

غضنفری افزود: بین این دو راهکار خیلی تفاوت وجود دارد: یکی براساس مطالعات و پژوهش و دیگری بر مبنای شعارهای کلی. در دوره حسن روحانی که شعار ارتباط با آمریکا و اروپا را می دادند، چیزی جز تحریم و فشارهای اقتصادی نصیب کشور نشد. در آن دوران هیچ دستاورد ملموس اقتصادی نداشتیم. اما تعامل مثبت با کشورهای همسایه و کشورهایی که بنایی بر مخاصمه با جمهوری اسلامی ندارند مثل چین، روسیه، هند و امثال آنها، یک سیاست مثبتی است که در این سه سال اخیر توسط دولت آیت الله رئیسی در پیش گرفته شده بود.

وی تصریح کرد: این رویکردی است که به نفع جمهوری اسلامی است و جواب می دهد. براین اساس اولویت سیاست خارجی در دولت چهاردهم، همچنان باید ارتباط با کشورهای پیرامونی و همسایگان و کشورهایی باید که با ما خصومت ندارند. در این دولت باید گسترش ارتباطات دیپلماتیک صورت بگیرد و براساس این روابط، مناسبات اقتصادی پیگیری شود.

غضنفری همچنین در مورد سخنان ظریف مبنی امکان فروش نفت در دولت سیزدهم به دلیل سیاست های دولت بایدن گفت: در این جا لازم است این سوال پرسیده شود که در 8 سال وزارت او که دولت بهترین روابط را با آمریکا داشت، چرا این قادر نبودند نفت بفروشند اما در دولت شهید رئیسی که هیچ لبخندی به آمریکا نزد و روی خوشی هم نشان نداد، نفت فروش رفت؟! پس معلوم است سیاست‌های دولت روحانی سیاست‌های غلطی بوده است و اگر سیاست‌های درستی در پیش می‌گرفتند باید در آن زمان هم به نتیجه می رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه