English

سرپرست وزارت امور خارجه:

مقاومت اسلامی با خون‌های ریخته شده ابعاد بیشتری پیدا می‌کند

باقری، سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: مقاومت اسلامی با خون‌های پاک زیادی که ریخته شده ابعاد بیشتری پیدا می‌کند. از دست دادن شخصیت‌های بزرگی چون شهید هنیه خسارت بزرگی است اما نکته مهم این است که خون پاک این شهید منجر شده رسالت مقاومت اسلامی و آرمان فلسطین بیش از گذشته در فلسطین و جهان مستحکم تر شود.

مقاومت اسلامی با خون‌های ریخته شده ابعاد بیشتری پیدا می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، مراسم بزرگداشت شهید مجاهد دکتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با حضور علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی مقیم تهران، برخی شخصیت‌های کشوری، نمایندگان مؤسسات غیردولتی حامی فلسطین و مدیران و کارشناسان دستگاه دیپلماسی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

علی باقری در  این مراسم ضمن تجلیل از شخصیت والای شهید دکتر اسماعیل هنیه، اظهار داشت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی ایران مقارن با تاریخ پایان پیروزمندانه جنگ ۳۳ روزه و شکست آشکار و قطعی رژیم صهیونیستی در مبارزه با اراده ملت عزیز و بزرگ لبنان به‌عنوان روز «مقاومت اسلامی» نامگذاری شده است و این تقارن پیامی دارد و پیام آن این است که مقاومت اسلامی زنده، پویا و بالنده است و مقاومت با این خون‌ها بارورتر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: از دست دادن شخصیت‌های بزرگی مثل شهید اسماعیل هنیه خسارت بزرگی است، اما خون پاک این شهید موجب می‌شود که رسالت و آرمان بلند و بزرگ فلسطین بیش از گذشته هم در فلسطین و هم در منطقه و جهان مستحکم‌تر و بارورتر شود.

وی افزود: ملت‌های منطقه و مردم دنیا نزدیک به هشت دهه است با یک پدیده مالامال از شرارت و اشغالگری در فلسطین عزیز مواجه هستند، این پدیده موجب اشغال یک سرزمین اسلامی شد و این مردم از خانه و کاشانه خودشان آواره و ساکنان این سرزمین با بدترین جنایت‌ها روبرو شدند، اما  ملت فلسطین در مواجهه با این موجودیت شرور از همه توانمندی‌های خود استفاده کرد و از جان خود مایه گذاشت، اما همه مسئله این نیست؛ مسئله مهم این است که تمدن ادعایی غرب با همه هویت و توانمندی خود به حمایت و پشتیبانی از این موجودیت شرور برآمده و رفتاری که غربی‌ها به سرکردگی آمریکا در فلسطین مرتکب می‌شوند، مقابله با انسانیت و حق تعیین سرنوشت است.

باقری تاکید کرد: رژیم صهیونیستی یک موجودیت مستقل نیست، بلکه یک غده سرطانی است و نماینده آمریکا در منطقه است و دلیل اینکه آمریکا از این موجودیت حمایت می‌کند، این است که این منطقه، منطقه‌ای اسلامی با کشورهای مسلمان است و آنها می‌خواهند همگرایی و همسویی میان کشورهای مسلمان اتفاق نیافتد و میان غرب آسیا و آفریقا پیوندی نباشد؛ زیرا که این پیوندها موجب قدرت است و آمریکا در این زمینه نه‌تنها هزینه مادی می‌کند، بلکه از حیثیت خود نیز مایه می‌گذارد و می‌خواهد از هر طریق از  برتری تسلیحاتی و نظامی رژیم اسرائیل در منطقه صیانت کند.

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان این که صهیونیست‌ها در ده ماه گذشته هیچ هدف نظامی را نشانه نرفته‌اند، گفت، در غزه هدف رژیم صهیونیستی فقط مردم، عبادتگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، دفاتر نمایندگان رسانه‌ها و در کل مردم عادی و زیرساخت‌های انسانی و نه نظامی بوده است، چنانچه صهیونیست‌ها در آخرین جنایت خودشان با سلاح‌های پیشرفته به یک مدرسه و مسجد حمله کردند و افراد غیرنظامی را شهید و قطعه قطعه کردند و قابل تامل اینکه مدعیان حقوق بشر به این جنایات هیچ واکنشی نشان ندادند.

وی تاکید کرد:  مقاومت در فلسطین یک جبهه و عرصه ایستادگی در مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین مقدس فلسطین است و مقاومت فلسطین یک مقاومت جهانی را نمایندگی می‌کند؛ چه در لبنان چه در سوریه، یمن و عراق و به عبارت دیگر مقاومت فلسطینی توانست با رشادت و پایداری این عنصر انسانی و اسلامی را به دیگر کشورها تسری بدهد و ما با یک جهان مقاومت روبرو هستیم. مقاومت ملت فلسطین موجب تبدیل جهان مقاومت به مقاومت جهانی شده و امروز مقاومت منحصر به فلسطین، لبنان، سوریه و کشورهای اسلامی نیست، بلکه حتی در جهان غرب نیز از مقاومت به عنوان یک باور و یک دکترین و گفتمان سیاسی در ساحت بین‌المللی یاد می‌شود و آمریکایی‌ها و  صهیونیست‌ها باید این واقعیت را بپذیرند. امروز از دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه تا کنگره آمریکا در واشنگتن و از مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تا شورای حقوق بشر در ژنو از شرق تا غرب، از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، از مسلمانان و پیروان دیگر ادیان به این حقیقت رسیده‌اند که مقاومت یک گفتمان برتر و درست است و به یک واقعیت تبدیل شده و این چیزی است که آمریکا و صهیونیست‌ها را آزار می‌دهد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: هر روز که می گذرد، مقاومت اسلامی مستحکم‌تر می‌شود و مقاومت به یک بلوغ برای تدبیر و تصمیم گیری و اقدام مستقل رسیده است. مقاومت بر اساس تشخیص خودش و به طور مستقل و با وحدت اقدام می‌کند و با هماهنگی و اقدام هماهنگ، ضریب اثرگذاری جریان‌های مقاومت را افزون می‌سازد؛ لذا هویت جهان مقاومت یک هویت تثبیت شده و مستحکم است.

باقری تاکید کرد: امروز آرمان فلسطین آرمانی جهانی شده و همین طور در جامعه نخبگانی توانسته یک جایگاه و چهارچوب منطقی ایجاد نماید، لذا با قاطعیت می‌توان گفت که مقاومت جهانی امروز به یک قدرت غیر قابل انکار تبدیل شده و آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند بازگشت به موازنه قبل ممکن نیست.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در ادامه افزود: شهید هنیه مردی بزرگ بود که در طول عمر پُربار خود هم برای فلسطین و هم برای دیگر مسلمانان مایه خیر بود؛ چه در زمان تحصیل و تدریس و مجاهدت و  چه در زمانی که یک فعال سیاسی و یا نخست‌وزیر بود و چه در زمانی که در قامت مسئول دفتر سیاسی حماس فعالیت می‌کرد. اسماعیل هنیه یک شهید زنده بود و در نهایت توسط صهیونیست‌های جنایتکار زمانی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود، به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که این اقدام صهیونیست‌ها موجب نقض امنیت ملی، حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ما شده و  انجام اقدام متقابل در برابر صهیونیست‌ها حق ذاتی و مشروع ما است. تجاوز صهیونیست‌ها به سفارت ما در دمشق، تجاوز آنها به مناطق مسکونی در بیروت و ترور شهید هنیه در تهران نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها قصد دارند ناامنی، بی‌ثباتی، بحران و تنش را از غزه به دیگر مناطق گسترش بدهند و دنیا باید بداند عامل بی‌ثباتی منطقه موجودیت شروری به نام رژیم صهیونیستی است و دنیا باید در مقابل این جنایت و تجاوزپیشگی و موتور تروریسم دولتی بایستد. جمهوری اسلامی ایران نیز در جایگاه خود از حق مشروع و ذاتی خود استفاده می‌کند و دیگرانی که خواهان آرامش در منطقه هستند نیز باید اقدام متناسب انجام دهند تا جلوی بحران گرفته شود.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین بیان داشت: انتخاب آقای یحیی سنوار  پس از شهادت اسماعیل هنیه، پیامد مبارکی برای مردم فلسطین و مسلمانان جهان به دنبال خواهد داشت و آن  پیروزی مقاومت در میدان، برتری مقاومت در ساحت سیاسی جهان و برتری قاطع گفتمان مقاومت در افکار عمومی جهان است.

در این مراسم خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران نیز ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل هنیه، از حمایت‌های دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران از مردم مقاوم فلسطین به‌ویژه دکتر امیرعبداللهیان وزیر شهید امور خارجه کشورمان قدردانی کرد و اظهار داشت، ترور اسماعیل هنیه یک جنایت تروریستی بود که اگر در هر جای دیگر رخ می‌داد، شورای امنیت بند هفتم منشور سازمان ملل را فعال و لشکرکشی می‌کرد.

وی تاکید کرد ما در نوار غزه تاریخ  جدیدی را در خدمت به بشریت رقم می‌زنیم تا همه بدانند رژیم صهیونیستی دشمن انسانیت است و ما از کرامت انسانی در غزه دفاع می‌کنیم.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود، رژیم صهیونیستی به دنبال مذاکره نیست، بلکه به دنبال خونریزی و بهانه‌جویی است و ما باید بین این دو تفاوت قائل شویم؛ چرا که  نتانیاهو حتی بر شرایط مذاکره نیز پایبند نیست و حتی اجازه نداده آوارگان و پناهندگان به خانه‌های خود برگردند.

خالد قدومی با تاکید بر این نکته که رژیم صهیونیستی قبل از هفتم اکتبر بدنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه بود، گفت، اکنون این فرعون باید به دادگاه بین‌المللی برود.

وی در ادامه با ادای احترام  به همه آزادگان و مسلمانان و آحاد کسانی که در مراسم های مختلف بزرگداشت شهید هنیه حضور داشتند تصریح کرد، من مطمئن هستم در آخر رژیم اسرائیل به عنوان رژیمی غیراخلاقی شکست خواهد خورد و معتقدم روایت کودک فلسطینی و روایت شهید هنیه بر روایت این رژیم خبیث پیروز شده است.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان اظهار داشت، مسئله فقط گرفتن انتقام از خون هنیه نیست و امروز در مرحله‌ای از تاریخ هستیم که شایسته است همه علیه این اراذل و اوباش که فقط به دنبال ایجاد ناامنی هستند به پا خیزند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه