English

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟

نمایندگان مخالف و موافق برنامه‌های اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟
به گزارش خبرگزاری موج

، جلسه علنی امروز _سه‌شنبه سی‌ام مرداد_ مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشوربرگزار شد.

کمیسیون «امورداخلی و شوراها»، «عمران» و «امنیت ملی» مجلس شورای اسلامی گزارش خود را از برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی کشور ارائه و به نمایندگان اعلام شد که اعضای این کمیسیون اسکندر مومنی را مناسب تصدی این مسئولیت می‌دانند.

 

پوردهقان: «مومنی» به حوزه معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه کند

مصطفی پوردهقان در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: دولت وفاق ملی تشکیل شد و مسعود پزشکیان به عنوان نفر اول اجرایی کشور منتخب مردم شد. امروز او کابینه‌اش را به مجلس معرفی کرده است که ما انتقاداتمان را هم به رئیس‌جمهور مطرح کردیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های سردار مومنی گفت: همگان آقای مومنی را به عنوان فردی منظم، مومن، پاکدست و آشنا به برنامه‌های حوزه‌های انتظامی و امنیتی می‌شناسند. منتها با توجه به سابقه ۱۸ ساله فعالیتم در حوزه وزارت کشور لازم است که نکاتی را بیان کنم.

این نماینده مجلس گفت: در بدنه وزارت کشور کارکنان متعهد، منظم، متخصص، فعال و با سوادی حضور دارند که در دولت‌های مختلف ذبح سیاسی شدند و در گوشه‌ای از وزارتخانه مهم کشور خاک می‌خورند. آنها به واسطه افکار سیاسی‌شان حذف شدند.

پوردهقان، سردار مومنی را فردی معتقد و آگاه به مسائل سیاسی خواند و گفت: آقای مومنی شما قول دادید که با اعتدال و نگاه به تخصص افراد رفتار کنید. در برخی از استان‌ها افراد با نردبان‌های سیاسی منصوب شده و بالا آمدند آن هم به واسطه آنکه در ستاد انتخاباتی شربت دادند و پوستر چسباندند. انتظار می‌رود آقای مومنی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرده و افراد غیرمتخصص را کنار بگذارند.

پوردهقان بیان کرد: ما در حوزه‌های اجتماعی بعضاً با مسائل تنش‌زا و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه می‌شویم که انتظار می‌رود برای حل آن از ابزارهای انتظامی و امنیتی استفاده نشود و آنها را با نگاه فرهنگی و اجتماعی حل کنید.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید. افرادی که دارای سهم اقتصادی و معیشتی و کارنامه خوبی باشند.

وی در پایان گفت: وزارت کشور یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است. نمایندگان مجلس به عنوان همکاران و همیاران مشورتی وزیر کشور در انتخابات و حوزه‌های امنیتی آماده همراهی و همکاری با شما و دولت هستند.

 

بیشتر بخوانید:

کمیسیون امنیت ملی مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور را تایید کرد

 

گودرزی: «مومنی» در انتخاب استانداران و فرمانداران دقت کند

حمیدرضا گودرزی در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم اما به شما به عنوان موافق رای می‌دهم. از ۲۴۰ نفر نماینده متقاضی برای صحبت هم ۲۱۲ نفر به عنوان موافق ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: وزارت کشور وزارت گسترده‌ای است که تمامی نظم و انضباط داخل کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد. درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت وزارت کشور گفت: آقای مومنی را به نظم و انضباط می‌شناسند. انتظار می‌رود به مولفه‌هایی همچون تامین آزادی، سرمایه اجتماعی، اجرای سیاست‌های عمومی و استفاده از مشارکت‌های عمومی در اداره کشور توجه شود.

گودرزی همچنین با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای مومنی دارای تجربه و سوابق مدیریتی بسیار قوی‌ای است. انتظار می‌رود که در دوران ایشان شاهد افزایش ارتباطات مردم و ارتباط با نمایندگان باشیم که البته همه اینها از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی کشور است.

نماینده الیگودرز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور در پشت تریبون مجلس حضور پیدا کرد، اما به عنوان موافق صحبت کرد لذا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صحبت‌های او را نیمه تمام گذاشت و اجازه اتمام سخنانش را نداد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه