English

معاون اول رئیس جمهور:

در دولت چهاردهم بدگویی از دولت‌ها و وزرای قبل ممنوع است/ هنرمندان از سوء رفتارها گلایه مندند

معاون اول رئیس جمهور گفت: در دولت چهاردهم بدگویی از دولت‌ها و وزرای قبل ممنوع بوده این حداقل رعایت اخلاق اسلامی است.

در دولت چهاردهم بدگویی از دولت‌ها و وزرای قبل ممنوع است/ هنرمندان از سوء رفتارها گلایه مندند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه محمدمهدی اسماعیلی و سید عباس صالحی وزرای پیشین و فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی که در  تالار وحدت برگزار شد با ابراز خرسندی بابت حضور در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار داشت: ارباب رجوع وزارت فرهنگ و ارشاد نخبگانی هستند که خود الگویی برای جامعه به ویژه جوانان هستند.

وی با عنوان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، خاطرنشان کرد:  می‌توان این ادعا را داشت که همه جمعیت کشور و یا بیش از  ۹۰ درصد امام و آرمان‌های انقلاب را همراهی کردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای بخش نرم افزاری برنامه هفتم توسعه اراده  می خواهد، عنوان کرد: احکام برنامه هفتم  قابل قبول است اما منابع آن دیده نشده است، تامین این منابع که در سال ۲۵۰ میلیارد یورو است، برای تحقق آن باید ساز و کار فرهنگی جذب سرمایه را فراهم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ما همبستگی و ارتقای هویت ملی، خاطرنشان کرد:  در این چند دهه الگوسوزی بسیاری صورت گرفت و در حال حاضر  جوانان ما یا احساس بی هویتی کرده و یا هویت خود را در جای دیگری جستجو می‌کند.

عارف در اعتراض به بحث فیلترینگ عنوان کرد:  اینترنت یک اتوبان و راه است کسی راه را نمی‌بندد، شما محتوای خوب در آن بگذارید، ممکن است در اتوبان خودروی با محموله غیرقانونی تردد کند، اما راه را که نباید بست،  هنر ما بستن اتوبان و راه نیست هنر این است که جلوی محموله نامشروع را بگیریم و با محتوای غلط و غیر فرهنگی در آن مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه  در  دهه اخیر به جای معرفی مفاخر و الگوهای فرهنگی به جوانان با اندک اختلاف‌نظری الگوسوزی کردیم، افزود: انجام اینکارها سبب شده جوانان، دانشجویان و نوجوانان احساس بی هویتی کرده و آن را در جای دیگری جستجو کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه گرفتاری قشر جوانان و جوانان از میانسال‌ها بیشتر است ، تصریح کرد: اولویت اول امروز ما باید نجات نوجوانان و جوانان بوده و ترویج اخلاق و فرهنگ غنی اسلامی متناسب با  اقشار و گروه‌های جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان باید مورد توجه باشد.

عارف با عنوان اینکه در دولت چهاردهم بدگویی یا حرف علیه دولت‌ها و وزرای گذشته ممنوع است، گفت: عدم بدگویی از گذشتگان حداقل رعایت اخلاق اسلامی است، چرا زمانی که فردی کنار می‌رود همه کسانی که تا کمر مقابل او خم می‌شدند تا او را می‌بینند از او روی می‌گردانند.

وی در خصوص تحلیل برخی افراد پس از شنیدن نام یک زن بعنوان وزیر راه بیان کرد: برخی خیال کردند وزیر راه باید کلنگ بگیرد و در کوهستان‌ها جاده بسازد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه شاهد این هستم که در دانشگاه ها انگیزه بانوان برای تحصیل بیش از آقایان است، تصریح کرد: ۵۰ درصد فارق التحصیلان بانوان هستند، نباید آنها گنار گذاشته شوند.

عارف در خصوص گلایه هنرمندان در خصوص برخی سوء رفتارها، گفت: ما از بازگشت هنرمندانی که به خارج از کشور رفتند حمایت می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه