English

وزیر کشور:

طرد اتباع بیگانه در دستور کار است

وزیر کشور با اعلام اینکه موضوع طرد اتباع بیگانه در دستورکار ماست، تاکید کرد: باید خروج اتباع از کشور صورت بگیرد.

طرد اتباع بیگانه در دستور کار است
به گزارش خبرگزاری موج

، اسکندر مؤمنی در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به عملیات موشکی دیشب سپاه در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع ملی خود و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و حمایت از مردم جبهه مقاومت تصمیمات لازم را برای منافع ملی خودش گرفته و می‌گیرد.

مؤمنی در پاسخ به سؤالی در مورد مسأله اتباع اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی دولت و وزارت کشور موضوع اتباع بیگانه است که تعدادشان هم در سالهای اخیر خیلی زیاد شده است.

وی با بیان این‌که در عین این‌که ما اشتراکات زیادی با کشور و مردم افغانستان داریم و موضوع اصلا موضوع مهاجرستیزی نیست، تصریح کرد: با این‌حال کشور ما تحمل این همه مهاجر و میهمان را ندارد؛ بسیاری از فرصت‌های شغلی گرفته شده و بسیاری از منابع و یارانه‌ها صرف اتباع بیگانه می‌شود.

وزیر کشور افزود: اولویت اصلی ما طرد آن دسته از اتباعی است که غیرقانونی و غیرمجاز وارد کشور شده‌اند، اما توصیه ما این است که دولت حاکم در افغانستان تسهیلات را فراهم کنند و کشورشان را بسازند.

وی ادامه داد: برخورد با اتباع نباید صرفا طرد فیزیکی باشد، مجموعه قوانین و مقررات ما باید مدنظر قرار بگیرد.

وزیر با اشاره به این ادعا که گفته می‌شود ایرانی‌ها کارهای سخت را انجام نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: حادثه بسیار تلخ معدن طبس نشان داد که اینچنین نیست.

 

اعزام هیات هایی برای پیگیری حوادث تروریستی سیستان و بلوچستان

مؤمنی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان، گفت: هیأت‌هایی اعزام شده‌اند و پیگیری‌های لازم انجام شده است، این اقدامات تروریستی کور پیش از این نیز بوده، اما افزایش ایمنی منطقه در حال پیگیری است.

 

در ۲ تا ۳ هفته آینده اکثر استانداران مشخص خواهند شد

وزیرکشور در مورد فرآیند انتخاب استانداران اظهار داشت: سیاستی که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد این بود که در گام اول استانداران موجود ارزیابی شدند و آن تعدادی که بر اساس شاخص‌ها می‌توانند ابقاء شوند مشخص شوند. بقیه هم بر اساس شاخص‌های کلی افرادی که کارآمدی لازم را داشته باشند انتخاب شوند.

وی افزود: میزان و معیار اصلی شاخص‌های است که تدوین شده است؛ مثلا افرادی که بازنشسته شده‌اند و یا افرادی که خودشان بیش از حد پیگیری می‌کنند و دیگران را وادار به سفارش می‌کنند از اولویت خارج می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه