English

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

دولت هنوز آیین نامه های اجرای قوانین مرتبط با جهش تولید را در دستور کار قرار نداده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت چهاردهم تازه شروع به کار کرده است و هنوز آیین نامه های قوانین مرتبط با جهش تولید را تهیه نکرده تا بتوان درباره میزان رشد تولید در کشور نظر داد. اگر این قوانین مصوب مجلس یازدهم اجرایی شود، به نتیجه مطلوب می رسیم.

دولت هنوز آیین نامه های اجرای قوانین مرتبط با جهش تولید را در دستور کار قرار نداده است

جعفر قادری درباره شرایط کشور برای اجرای شعار سال مبنی بر «جهش تولید» به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در مجلس یازدهم قوانین خوبی برای افزایش تولید در کشور به تصویب رسید از جمله قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت ها، قانون تسهیل صدور مجوزها و قانون برنامه هفتم. اما چون دولت چهاردهم تازه به شروع کرده است و هنوز آیین نامه های این قوانین در دستور کار قرار ندارند، کار عملاً در این حوزه آغاز نشده است. اما اجرای این قوانین می تواند به رشد تولید در کشور منجر شود.

وی ادامه داد: در این راستا جهش تولید به طور کلی با موانعی روبرو است از جمله اینکه رتبه اقتصادی ایران در فضای کسب و کار رتبه مناسبی نیست و باید این را اصلاح کنیم، واحدهای تولیدی در بحث تأمین مالی مشکلات زیادی دارند، در مباحث مربوط به واگذاری ها قوانین باید مورد بازبینی قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت های خارجی نیز باید مدنظر قرار بگیرد. اگر این مسائل برطرف شود و آیین نامه های قوانین مذکور را دولت اجرایی کند، حتی با همین کسری بودجه می توان به رشد تولید دست یافت.

نماینده مردم شیراز تآکید کرد: در زمینه تأمین مالی ما دچار مشکلات زیادی هستیم به همین دلیل فشارها روی سیستم بانکی است. تسهیلات تخصیصی بانک‌ها به بخش تولید و اشتغال حدود ۳۰ تا ۴۰ همت است. همزمان مشکل کنترل نقدینگی و پایه پولی نیز وجو دارد که معضل پایه پولی را از روش‌های غیرتورمی حل کنیم. این مسائل تأثیر مستقیمی بر اجرای شعار جهش تولید دارد و لذا عملیاتی کردن جهش تولید منحصر به تصویب قوانین در مجلس برای تسهیل امور نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه