English

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرگزاری موج:

فیلترینگ نتوانسته به اهداف خود برسد

سخنگوی دولت گفت:موضع دولت راجع به فیلترینگ همان موضعی است که آقای رئیس جمهور از ایام انتخابات اخذ کردند.

فیلترینگ نتوانسته به اهداف خود برسد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، سخنگوی دولت با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید نیلفروشان اظهار کرد: هیات دولت برای التیام نهادن بر زخم خانواده‌ جان باختگان حادثه معدن طبس به تصمیم هیات دولت و برای حمایت از خانواده کارگران جان‌باخته مقرر شد وزارت راه و شهرسازی یک واحد مسکونی به خانواده معزز ایشان در منطقه محل سکونت اهدا نماید.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج،با توجه به اینکه از ۱۲ نفر اعضای تصمیم گیرنده درباره فیلترینگ ، ۶ نفر از اعضای دولت هستند ‌، حضرتعالی به عنوان سخنگوی دولت موضع رسمی اعضای دولت در این خصوص بفرمایید مثبت است یا منفی؟ بیان کرد:موضع دولت راجع به فیلترینگ همان موضعی است که آقای رئیس جمهور از ایام انتخابات اخذ کردند لذا موضع کاملا موضع شفافی است. 

وی عنوان کرد:فیلترینگ مضرات بسیار زیادی را ایجاد کرده است، حکمرانی لزوماً به معنای فیلترینگ نیست.

مهاجرانی تصریح کرد:با پیگیری های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعد از اجرای روند انحصار وراثت مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به تمامی خانواده‌های جان‌باختگان تعلق خواهد گرفت ضمن این که با ترتیبات اتخاذ شده از سوی وزارت کار از پایان همین ماه مستمری ماهانه خانواده‌های جانباختگان دایر خواهد شد.

مهاجرانی ادامه داد: در بحث بخشودگی دیون و تسهیلات بانکی درگذشتگان نیز رایزنی هایی با  بانک های مربوطه صورت گرفته که انشالله بتوان آن ها را شامل بخشودگی قرار داد تا شاید اندکی از آلام این عزیزان بکاهد.

به گفته مهاجرانی طی هفته گذشته اصلی‌ترین کار دولت بحث و بررسی درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ بوده است. دولت با جلسات فشرده صبح و بعد از ظهر، بررسی کلیات لایحه بودجه و احکام مربوط به بخشهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. امیدواریم دولت طبق برنامه ریزی بتواند در موعدمقرر ماه لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کند. به هر حال رویکردهای اقتصادی دولت در لایحه بودجه متجلی خواهد بود و امیدواریم لایحه بودجه با همکاری مجلس با کمترین تغییرات به تصویب مجلس برسد و دولت با یک برنامه منضبط بتواند سال آینده کشور را اداره کند.

مهاجرانی همچینن درباره رویکرد دولت در زمینه ساخت مسکن، اظهار کرد: مسکن یکی از اولویت های مردم است. برای تسهیل ازدواج، مسکن موضوع مهمی است. رویکرد دولت این است که از عددسازی پرهیز کند و با واقعیات با جامعه صحبت کند. بر اساس برنامه وزارت کار قرار است ۸۰۰ واحد مسکن حمایتی بر اراضی ۹۹ ساله ساخته شود که از این تعداد ۳۷۰ هزار قرارداد انجام شده و مابقی منتظر انعقاد است. ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مسکن خودمالکی هم در حال ساخت است.

 

برای ارزیابی استانداران زود است

وی درباره انتقادات به انتصاب استانداران یزد و فارس، گفت: نگرانی ها در این زمینه محترم است. کارگروه هایی برای انتخاب استاندار تشکیل شد که شامل فعالان سیاسی، اجتماعی و افراد محلی و بخش خصوصی است و گزینه‌های منتخب پیشنهاد می شود که آنها بررسی می شوند. این نگرانی ها ناشی از دغدغه مندی مردم است و باید پاسخ درستی داد. باید افراد را بر اساس عملکرد آنها ارزیابی کنیم که الان ارزیابی استانداران زود است. تعداد زیادی از استانداران انتخاب شده مورد استقبال قرار گرفته اند. به رای هیات وزیران به استانداران اعتماد کرده و بعد از عملکرد، آنها را قضاوت کنیم.

 

تلاش دولت، مهار تورم است

مهاجرانی درباره انتقادات نسبت به برخی گرانی‌ها در کشور، گفت: آحاد جامعه و همه مردم از افزایش قیمت ها رنج می برند و دهک هایی که مشکلات معیشتی دارند آسیب بیشتر می بینید و دولت تلاش می کند تا جایی که می تواند جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد. تلاش دولت این است که ریشه تورم را بخشکاند. تورم قابل کتمان نیست، تورم بالا بوده است ولی تلاش دولت برای مهار تورم است. در لایحه بودجه ۱۴۰۴، تلاش می کنیم از اقشار آسیب پذیر حمایت شود. در این بودجه معافیت مالیاتی از ۱۲ میلیون به ۲۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا آسیب کمتری به افراد کم درآمد وارد شود. ولی مشکلات یک شبه قابل حل نیست و نیاز به کار کارشناسی و همدلی جامعه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه