English

تصویب ۴۶ طرح جامع پدافند غیرعامل در کشور

معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: از ۵۵ شهر مشمول مطالعات جامع پدافند غیرعامل ۴۶ طرح تصویب و ابلاغ شد.

تصویب ۴۶ طرح جامع پدافند غیرعامل در کشور
به گزارش خبرگزاری موج

​، آرش قندچی معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری آمل واقع در سالن شهرداری با بیان اینکه ایران جزو محدود کشورهای منحصر به فرد ثروت دنیا است اظهار داشت: میزان ثروت در داخل کشور به‌لحاظ منابع مادی و نیروی انسانی غنی است و در دنیا کم‌نظیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه طمع نسبت به سرزمین ما بی‌نهایت زیاد است، افزود: با تدابیر مقام معظم رهبری که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی داشتند این تمهیدات با وجود نیروهای مصلح و قابل اعتمادی که وجود دارند و بدون ملاحظه دستشان روی ماشه است و از هیچ تعدی کننده‌ای نمی‌گذرند خاطرمان جمع است.

معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه  آن چیزی که به‌طور طبیعی برعهده ماست این است که همه طمعکاران و خسارات ناشی از آن را به حداقل برسانیم، اظهار کرد: این حداقل رساندن با تدابیری از جمله تدابیر پدافند غیرعامل محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند چیزی است که از نظر ملاحظات عمومی در حوزه‌های محیط زیست تا مصالح ساختمانی وجود دارد و زیرساخت‌ها به‌طور طبیعی محافظت می‌شود، گفت: این عملیاتی بوده که سازمان پدافند غیرعامل حدود ۲۰ سال در پی انجام آن است و در زمینه نیروی انسانی برای صیانت از مردم ایران تدابیری اندیشیده شد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع صیانت از روح، روان و کالبد مردم ایران طی سال‌های اخیر تدابیر موثری اندیشیده شده است، بیان کرد: امروز رونمایی از  طرح جامع به تلاش مستمر مدیران پدافند کشور و استان برمی‌گردد که با شناسایی دقیق از ظرفیت شهرستان برای صیانت از آنها و ایجاد آرامش در مردم پای کار هستند که بروز کمترین آسیب بر نیروی انسانی در مطالعات جامع شهر در حوزه پدافند غیرعامل تدوین شده است.

این مسئول با بیان اینکه این مطالعات یک برش و پیوست از یک مطالعات جامع شهری است که در شورای عالی شهرسازی تصویب می‌شود و ملاحظاتی را رعایت می‌کند برای کاهش آسیب‌پذیری‌ها و حیات فعالیت‌های ضروری داخل شهر باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: به‌طور طبیعی انتظار است که فعالیت‌های سال‌های بعد شهرداری شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل مبتنی بر الزامات سند باشد و هر اقدامی که می‌خواهیم انجام دهیم مبتنی بر خروجی‌های این مطالعات است.

معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: از ۵۵ شهر مشمول مطالعات جامع پدافند غیرعامل ۴۶ طرح تصویب و ابلاغ شد و مابقی در مرحله مطالعه است و در مدت کوتاهی ابلاغ می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه