English

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

رویکرد اداره کل امور زائرین و گردشگری فارس مقابله با چالش‌های فرهنگی است/ حلقه مفقوده فرهنگ غرب، نبود عاطفه و محبت است

مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: مهم‌ترین رویکرد مقابله با چالش‌های فرهنگی توجه به فرهنگ، ادب، معرفی ادبا، بسط‌ و گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و عشایری به جهانیان است.

رویکرد اداره کل امور زائرین و گردشگری فارس مقابله با چالش‌های فرهنگی است/ حلقه مفقوده فرهنگ غرب، نبود عاطفه و محبت است

سید مجتبی علوی در حاشیه برنامه شاهدان شیراز که در مجموعه گردشگری و خانه تاریخی نصیر نظام (راد) شیراز به مناسبت روز و هفته عشایر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج فارس اظهار داشت: توجه به فرهنگ پربار عشایری، مفاخر و داشته‌های فرهنگ و ادب و هنر ایران به ویژه شیراز با پیشینه غنی فرهنگی و علمی، ادبی  ضروری است.

وی خاطر‌ نشان‌ کرد: امروزه جامعه با معضلات فرهنگی بسیاری روبه‌رو است و برای برون رفت از این مشکل تنها کار فرهنگی فاخر و مورد نیاز جامعه برگرفته از فرهنگ غنی و پربار ایرانی، اسلامی ست که می‌تواند جوابگوی تاثیرات فرهنگ غلط غربی بر فرهنگ بومی و ملی  باشد.

مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری افزود: برپایی برنامه شاهدان شیراز یکی از اقدامات خوب و ارزشمند فرهنگی در راستای تجلیل از دانشمندان و چهره‌های ماندگار و نامدار کشور در شهر، روستا و عشایر است و به سهم خود از این اقدامات و برگزاری دورهمی‌های  فرهنگی، ادبی که توسط این مجموعه تاریخی برپا شده همراهی و حمایت می کنم.

این مقام مسئول در استانداری فارس بیان داشت: گم گشته فرهنگ امروز جهانی، نبود مهر، عاطفه و محبت است چرا که فرهنگ مادی غرب همه چیز را برای خود و برای پول می‌خواهد و نیز در این فرهنگ انسان فراموش شده  و  کمال انسان کمالی مادی گرایانه است، اما فرهنگ غنی ایرانی اسلامی مملو از احساسات پاک و ناب  مهربانی و هم نوع دوستی، صله رحم و اراده برای دستگیری از نیازمند و خدمت به هم‌ نوع است.

علوی تصریح  کرد: با بررسی فرهنگ پربار و دیرینه عشایر متوجه صفا، مهر و نوع دوستی مردمان عشایر شده در حالی که غربی‌ها سعی دارند فرهنگ غربی و بد فرهنگی‌های خود را وارد جامعه  کنند.

وی بیان داشت: باید با اجرای برنامه‌های در خور شان فرهنگی فاخر، معرفی  بزرگان دینی و ملی ضمن الگو سازی برای نسل جوان، سد راه ناهنجاری‌ها و آسیب‌های وارد شده از سوی فرهنگ نامطلوب غربی در فرهنگ پربار ایرانی شویم.

این کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: عشایر و روستاییان  از دیرباز دارای فرهنگی غنی و پربار و مهمان نواز بوده و چادرهای عشایری همواره بر روی هر میهمان و تازه واردی باز و آماده ارائه خدمت است، نمونه آن برخورد روستاییان و عشایر ایران بویژه عشایر فارس و قشقایی‌ها با توریست‌های خارجی است که برخوردی کاملا اخلاق مدارانه و مهربانانه و زبانزد است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غیر منصف و دروغ پراکن غربی تمام تلاششان بر ناامن جلوه دادن ایران و ایران هراسی است اما وقتی گردشگران خارجی به ایران می آیند و برخوردهای مهربانانه و همراه با محبت و عاطفه مردم ایران در برابر توریست‌ها و گردشگران خارجی را می‌بینند متوجه شایعه سازی‌های بنگاه‌های مزدور و دروغ گوی غربی و عبری و عربی می‌شوند. 

علوی تاکید کرد: فرهنگ غنی و زیبای عشایر باید مورد توجه همگانی قرار گیرد و گسترش داده شود، نظیر اقدامات خوبی که دبیر میز ملی عشایر ایران در سطح فارس و فعال گردشگری استان‌مان در کل کشور انجام می‌دهند.

علوی افزود: چنین نشست‌های دورهمی که در بافت تاریخی شیراز در حال اجراست در جهت تقویت کار فرهنگی و کمک به جوامع شهری و  عشایری است.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس ضمن یادآوری غیور مرد های عشایر در دوران دفاع مقدس و نیز دفاع از میهن یاد همه شهیدان به ویژه شهیدان و سرداران شهید عشایر را گرامی داشت و با نام بردن از مفاخر بزرگ روستائیان و عشایر و ایلات ایران از جمله ملک حسینی  دانشمند برگزیده و پدر پیوند کبد ایران و جهان، محمد بهمن بیگی بنیان‌گذار تعلیمات عشایری ایران گفت: وجود چهره‌های بزرگ علمی و متخصصانی از ایلات و طوایف عشایری  باعث افتخار و نیز منشاء خیر و خدمت به آحاد جامعه خصوصا جوامع عشایری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه