English

معاون استانداری فارس:

توسعه گردشگری سلامت بدون همکاری مراکز درمانی امکان پذیر نیست

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه گردشگری سلامت یک فرایند چند بخشی است که از ساماندهی فرودگاه و ایرلاین‌ها تا اسکان، هتل، تأسیسات گردشگری و خدمات درمانی را شامل می‌شود، توسعه این بخش را نیازمند همکاری و حمایت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست.

توسعه گردشگری سلامت بدون همکاری مراکز درمانی امکان پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری موج فارس

 ، محمد فرخ زاده در نشست هم اندیشی گردشگری سلامت باحضورروسای بیمارستانها و مراکز درمانی شیراز، با بیان اینکه با آسیب شناسی اولیه و با نگاه کمک به کسانی که سالها در این حوزه زحمت کشیده اند برای ساماندهی مشکلات این حوزه ورود کردیم افزود: گردشگری سلامت یک فرایند چند بخشی است که از ساماندهی فرودگاه و ایرلاین ها تا اسکان، هتل، تاسیسات گردشگری و خدمات درمانی را شامل میشود و عدالت قرار گرفتن هرچیز سرجای خود است و هدف ما ساماندهی همه بخش هاست به گونه ای که هرگروه سهم خود را به درستی دریافت کند و حقی پایمال نشود. 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه هر کجا دست در دست یکدیگر دادیم موفق شدیم و نتیجه گرفتیم افزود: ما تک استان کشور هستیم که با اتحاد میان اداره کل میراث و علوم پزشکی شروع به ساماندهی کردیم اما بدون قانون مداری و هماهنگی میان بیمارستانها و حمایت خود آن‌ها از مصوبات این ساماندهی اتفاق نمی افتاد و در صورت عدم همکاری مجموعه های اجرایی بی قانونی و وضعیت نابسامان هیچ گاه اصلاح نخواهد شد.

به اعتقاد جانشین استاندار فارس در شورای راهبردی گردشگری سلامت ایرلاین ها و تعدد پروازها در استانهای دیگر باعث شده در برخی بخش ها با مشکلاتی برای حضور گردشگران در فارس به وجود آید که با هدف رفع این مشکلات ورود به بازارهای جدید در برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا در دستور کار پیش رو و آینده قرار گرفت.

وی برخی از کشورها از جمله عمان را درگاهی برای ورود توریست های سایر کشورها دانست و افزود: سعی در ساماندهی خدمات فرودگاهی و زیرساخت ها داریم اما گله مندیم که کند پیش میروند.

فرخ زاده با گلایه از تبلیغات فارس در حوزه گردشگری سلامت افزود: تبلیغات ما از استان فارس خارج نمی‌شود و بیمارستانهای فارس در بیرون استان مثلا در مرز شلمچه با حضور روزانه میهمانان عراقی تبلیغات ندارند و یا وقتی میهمانان خارجی می آیند ما یک بروشور تبلیغاتی هم نداریم که به آنها ارائه دهیم.

وی تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کشورهای همسایه و تامین مبلغ در کشورهای مقصد را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: ایجاد دفاتر گردشگری سلامت و ارسال پزشک برای ویزیت اولیه و ساماندهی هدفمند بیماران برای ورود به ایران از کشورهای همسایه با همین هدف در حال انجام است.

فرخ زاده افزود: با این رویکرد از فعالین رسانه ای کشورهای عربی برای حضور در نمایشگاه گردشگری و انعکاس ظرفیت های گردشگری استان فارس نیز دعوت کردیم و یک تیم بلاگر عمانی نیز به تازگی برای بازدید از ظرفیت های گردشگری به ویژه از ظرفیت های بخش سلامت به شیراز آمدند.

فرخ زاده حضور جدی در ایونت ها و رویدادها و فرصت های نمایشگاهی در کشورهای همسایه را ضروری دانست و افزود: ما باید بازاریاب در نمایشگاه ها داشته باشیم نه صرفا کارشناس در غرفه!

معاون استاندار فارس ادامه داد: همه باید برای توسعه گردشگری سلامت یک صدا تلاش کنند تا انگیزه برای نخبگان ایرانی در داخل بیشتر فراهم شود.

وی افزود: ورود به بحث دارو و تجهیزات پزشکی یکی از این راهکارهای دیگر توسعه گردشگری سلامت است که باید جدی تر به آن ورود کرد. 

فرخ زاده گریزی هم به بحث مترجمین سلامت زد و اذعان داشت: آماده ایم تا شرایط را آسانتر کنیم نه سخت تر اما برخی از مترجمان آموزش های لازم را ندیده بودند با این رویکرد دوره های آموزشی را برنامه ریزی کردیم و مصاحبه ها انجام شد و تجربیات ارزشمند مترجمین را معادل سازی کردیم تا هیچ کس از این دایره بیرون قرار نگیرد و از ظرفیت همه آنها استفاده شود اما هر جراحی تبعاتی نیز دارد و هم اکنون از انجمن حرفه ای سلامت انتظار میرود بعنوان مجموعه ای متشکل از شرکتهای تسهیل‌گر و دفاتر مسافرتی و خدمات جهانگردی بند ب و فعالین حوزه درمان، مشکلات را به کمک خود متولیان ساماندهی و حل کند.

فرخ زاده در پایان با تقدیر از حضور روسای مراکز درمانی در این نشست هم اندیشی و شنیدن نقطه نظرات آنها افزود: آمادگی داریم به کمک شما شرایط روز به روز بهتر شود و مصمم هستیم دایره مشورتی ما در حوزه گردشگری سلامت گسترده تر شود و جلسات بصورت مستمر برگزار و با دعوت از سایر متولیان از جمله نمایندگان خیریه ها در این سلسله جلسات مشورتی مسائل روز به روز بهتر شود.

در این نشست روسای مراکز نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که برنامه ریزی بلندمدت در بحث Ipd برای جذب گردشگری سلامت و اکتفا نکردن به بازارهای موجود، حفظ برند شیراز و اتحاد بین مجموعه های درمانی فارس در رقابت با سایر استانها، تقویت سایت جامع و متمرکز گردشگری سلامت با معرفی بیمارستانها، پزشکان و خدمات درمانی، فعالیت گسترده تر و هدفمندتر آژانس ها و پذیرش درخواست مجوزات بیشتر برای بیمارستانهای متقاضی جهت توسعه خدمات درمانی و استفاده از فرصت نمایشگاه گردشگری سلامت، از مواردی بود که به آن اشاره شد. 

عدم اطلاع رسانی خوب و نبود تبلیغات شهری، ساماندهی بیشتر مترجمان سلامت و رفع برخی کمبودها در حوزه خدمات درمانی نیز از جمله درخواست‌های روسای مراکز درمانی از مجموعه حاکمیتی بود.

تیموری مسئول انجمن حرفه ای گردشگری سلامت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هدف ما در این انجمن ایجاد هماهنگی با مشورت خود ذی نفعان و با نظر به حل مشکلات آنها است خاطرنشان کرد: در این انجمن که به صورت سازمان مردم نهاد تشکیل شده قرار است صدای واحدی از فارس به بیرون مخابره شود.

وی با بیان اینکه نگاه سلبی نداریم و با نگاه ایجابی و ایجاد فضایی برای رشد تسهیلگران قرار است ساماندهی ها انجام شود افزود: مترجمان واقعیت بازار هستند و ما آنها را به چشم شبکه توزیع و بازاریاب خدمات درمانی برای گردشگران خارجی می نگریم و تلاش داریم با کمک خود آنها و کادر درمان مشکلات ساماندهی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه