English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خبر داد؛

پیش بینی تولید ۱۶۰ تن خرمالو در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پیش بینی کرد: تا پایان آذر ماه بالغ بر ۱۶۰ تن خرمالو از سطح باغ های این شهرستان جمع آوری و روانه بازار مصرف استان های جنوبی، فارس و تهران شود.

پیش بینی تولید ۱۶۰ تن خرمالو در بیضا
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، صدیقه مویدی با بیان اینکه سطح باغ های مثمر خرمالو در شهرستان بیضا به ۱۶ هکتار رسیده است تصریح کرد: برداشت این میوه پاییزی از نیمه مهرماه آغاز شده است.

او با اشاره به اینکه متوسط عملکرد تولید این محصول در بیضا ۱۰ تن در هکتار برآورد می شود افزود: ژاپنی، سیبی و قصرالدشتی از مهم ترین ارقام خرمالوی تولیدی شهرستان بیضا است.

مویدی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت مناسبی که این میوه دارد، کشاورزان نیز برای تولید این محصول رغبت بیشتری یافته‌اند، ضمن اینکه آب و هوای مناسب و افزایش هفت درصدی سطح زیر کشت باغ های موصوف نسبت به سال قبل، نیز از دلایل افزایش تولید خرمالوی امسال نسبت به سال گذشته است.

این مقام مسئول توضیح داد: گرده‌افشانی عملکرد میوه خرمالو را افزایش و ریزش آن را کاهش می دهد بنابراین با نصب کندوی زنبور عسل در درون باغ، علاوه بر تولید عسل، بیشترین محصول خرمالو به دست می آید. 

وی اظهار کرد: مصرف خرمالو علاوه بر پیشگیری از سرطان و بیماری‌های قلبی برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول و فشارخون و بیماری‌های کلیوی مفید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه