English

مدیر کل آموزش و پرورش‌:

سند توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در فارس تدوین می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: با آمایش مناطق و احصا نیازها، سند توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استان به زودی تدوین و به استانداری ارایه می شود

سند توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در فارس تدوین می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد خلیل عسکری در نشست کارگروه توسعه آموزش های فنی حرفه‌ای و کاردانش استان، با حضور برخط مدیران، روسا، معاونین اموزش متوسطه و کارشناسان فنی و‌ حرفه ای و کاردانش ادارات آموزش و پرورش استان، با تبریک پیشاپیش ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن، و سالروز ولادت بنیانگذار انقلاب، و همچنین تسلیت چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی در خصوص توسعه رشته های فنی حرفه‌ای ارائه فرمودند و اولین آن تبلیغ و تبیین رشته های فنی است.

وی افزود: در گذشته شاید دانش آموزان بازمانده از سایر رشته ها اجباراً به رشته های فنی می رفتند اما امروز بسیاری از دانش آموزان نخبه ما با علاقه به سمت رشته های فنی و حرفه‌ای آمده اند.

عسکری بر فهم صحیح جامعه از رشته‌های فنی حرفه‌ای تأکید و عنوان کردند: برنامه ریزی دومین توسعه رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه رشته های فنی و حرفه‌ای است و توسعه هنرستان ها نیز فرمایش سوم ایشان است.

وی ادامه داد: اعزام تعدادی از مدیران استان به دو استان یزد و هرمزگان که در توسعه هنرستان های جوار موفق بوده اند در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: با آمایش مناطق و احصا نیازها، سند توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استان  به زودی تدوین و به استانداری ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با رویکرد دغدغه مندانه توسعه هنرستان ها در دستور کار مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

 

افزایش ۴ درصدی هنرجویان رشته های مهارتی

رییس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: در سال تحصیلی جاری، افزایش بیش از ۴ درصدی هنرجویان رشته های مهارتی را در سطح استان شاهد بودیم.

یحیی علیرضا پور افزود: براساس برنامه هفتم توسعه، آموزش و پرورش موظف است تا میزان توسعه رشته های را به بیشتر ۵۰ درصد افزایش دهد لذا در این زمینه برنامه ریزی کرده ایم تا این هدف محقق شود.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در خصوص رشته های فنی حرفه‌ای، پیش بینی منابع مورد نیاز توسعه رشته های مهارتی مهمترین موضوعی است که باید در دستور کار قرار دهیم.

علیرضا پور تصریح کرد: اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس، اولین اداره ای است که در راستای توسعه رشته های فنی حرفه‌ای و کاردانش مورد نظر برنامه هفتم توسعه، به تدوین برنامه پرداخته و آن را به وزارتخانه ارایه داده است.

وی ادامه داد: تلاش داریم سند توسعه هنرستان های فنی و حرفه‌ای در سطح استان را تا ۳۰ دی ماه تدوین و به استانداری ارائه کنیم.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس، خاطرنشان کرد: توسعه رشته های مهارتی اشتغال و کارآفرینی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است: در این وبینار تعدادی از روسا و معاونین ادارات آموزش و پرورش استان در خصوص کم و کیف توسعه آموزش های فنی حرفه‌ای و کاردانش به ارائه راهکار پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه