English

استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق

استاندار فارس در اولین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت، بر ضرورت استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق تاکید کرد.

ضرورت استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، اولین جلسه استانی "خانواده و جوانی جمعیت" سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شد.

استاندار فارس در این جلسه با اشاره بر اینکه در حوزه ازدواج و طلاق با دو دسته مسائل مواجه هستیم، اظهار کرد: موضوعات این دو حوزه در سطح ملی و استانی دسته‌بندی می‌شوند؛ مسائل کشوری برای همه استان‌ها طبیعتاً یکسان هستند اما در خصوص حل مسائل استانی باید تدابیر و راه‌کارهای عملیاتی ارائه شود.

 وی خواستار برگزاری دو جلسه جداگانه و اختصاصی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق شد و افزود: با حضور افراد صاحب نظر پیش جلساتی با هدف مشورت و هم‌اندیشی برگزار شود و ظرفیت‌های همه گروه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق احصا و در جلسات تصمیم گیری مربوطه ارائه گردد.

ایمانیه، بر ضرورت استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق تاکید و خواستار ارتقاء جایگاه استان نسبت به میانگین کشوری شد و در ادامه تصریح کرد: شهرداری‌های استان همانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شوراهای اسلامی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند؛ اداره کل شهری و شوراهای استانداری فارس نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری ها و شوراها را در این زمینه پایش کند.

وی، ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مامور کرد تا ذیج ازدواج، طلاق و فرزندآوری را در مرحله اول برای روستاها طی دو ماه آینده ترسیم و ارائه کنند، بر ضرورت هم‌افزایی سمن‌های فعال در این حوزه تاکید کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند در قالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر اقدامات از موازی‌کاری نیز جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در فارس حدود ۴۰۰۰ سمن وجود دارند خاطرنشان ساخت: باید به سایر سمن‌ها هم ابلاغ شود تا در زمینه ازدواج حداقل در مجموعه و اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی و کیفی و مادی و معنوی داشته باشند.

 ایمانیه مسئولیت جلوگیری از سقط جنین را متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: وضعیت فعلی زیر مجموعه‌های علوم پزشکی استان احصا و از دانشگاه‌ها برای تغییر این وضعیت برنامه مدون و مشخص مطالبه کنید؛ معاونت غذا و دارو نیز با همکاری سازمان صمت و اتحادیه مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش داروهای سقط جنین در بعضی عطاری ها و در فروشگاه ها فعالیت می کند، اقدام کند.

وی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست حقوق پیش بینی شده در قانون را برای کارمندان در دوران بارداری و شیردهی مکررا به اطلاع والدین شرایط برسانند و در ادامه افزود: چنانچه سازمان یا دانشگاهی در این زمینه ها، امتیازات قانونی را برقرار نمی کند واجدین شرایط می توانند موضوع را به بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری منعکس کنند.

در این جلسه همچنین ضمن بحث و بررسی پیرامون برنامه‌های هفته جمعیت از پوستر دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت با عنوان سهم من از جوانی ایران رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه