English

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

صادرات ۲.۵ میلیون دلاری صنایع‌دستی فارس / اشتغال ۴۷۵۸ نفر در حوزه صنایع‌ دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: از شهریورماه ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۲ دو میلیون و ۵۴۸ میلیون دلار صنایع‌دستی فارس به خارج از کشور صادر و برای چهار هزار و ۷۵۸ نفر در عرصه صنایع دستی اشتغالزایی شد.

صادرات ۲.۵ میلیون دلاری صنایع‌دستی فارس / اشتغال ۴۷۵۸ نفر در حوزه صنایع‌ دستی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز ۴ تیرماه در جمع خبرنگاران به عملکرد معاونت صنایع‌دستی این اداره کل از شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های مناسبی در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم در استان فارس صورت گرفته است که برای نمونه می‌توان به اشتغال ۴ هزار و ۷۵۸ نفر در این حوزه اشاره کرد.

او گفت: اشتغال صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۸۸ نفر رسید که این رقم با ۵۶ درصد افزایش در بازده زمانی شهریور ۱۴۰۲ تا خرداد ۱۴۰۳ به ۲ هزار و ۵۰۵ نفر رسیده است.

ثابت اقلیدی همچنین رشد ۳۲ درصدی برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳، دو هزار و ۹۲۲ کلاس آموزش برای انواع رشته‌های صنایع‌دستی در استان فارس برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس ادامه داد: طی مدت مذکور ۴ هزار و ۱۳۷ پروانه تولیدی انفرادی و ۲ هزار و ۳۸۳ کارت شناسایی به هنرمندان صنایع‌ دستی در این استان صادر شده و همچنین حدود ۱۷ پرونده کارگاهی نیز در اولویت صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه