English

در اربعین شهادت رئیس جمهور:

آب شرب ۴۸ روستای فارس تامین شد

همزمان با چهلمین روز شهادت خادم الرضا، آب شرب پایدار ۴۸ روستای استان فارس با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال تامین شد.

آب شرب ۴۸ روستای فارس تامین شد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، امروز  پنج شنبه ۷ تیرماه در آیین افتتاح آبرسانی به ۸۱۴ روستای کشور که با اعتباری بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد تومان از مجموعه طرح جهادآبرسانی با حضور بر خط محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و وزیر نیرو برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهید جمهور حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، بر توجه رئیس جمهور فقید در هر دو سفر خود به استان فارس مبنی بر رفع مشکلات آبی سخن گفت و افزود: با هدایت رئیس محترم جمهوری و معاون اول ایشان و درایت وزیر با کفایت نیرو تنش های برق و آب در حوزه های خانگی به حداقل رسید.

استاندار فارس افزود: در دولت سیزدهم در حوزه آب استان فارس، پنج هزار میلیارد تومان شرکت آب و فاضلاب استان، پنج هزار میلیارد تومان شرکت آب و فاضلاب شیراز و ۱۸ هزار میلیارد تومان شرکت آب منطقه ای استان طرح و پروژه به سرانجام رسانده اند.

وی با اشاره بر اینکه در آغاز دولت سیزدهم هزار روستای استان فارس دچار تنش یا بحران آبی بوده اند، خاطر نشان کرد: تنش و بحران آبی ۳۷۲ روستای استان در دولت سیزدهم رفع شد و در فاز دوم رفع تنش و بحران از ۴۱۲ روستای دیگر استان در حال انجام است.

ایمانیه از انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس هم سخن گفت و از رسیدن آب خلیج فارس از خط انتقال سوم به شهرستان نی ریز خبر داد و افزود: اجرای خط پنجم انتقال آب از خلیج فارس که تا شمال فارس و جنوب استان اصفهان امتداد خواهد یافت با جدیت و تلاش شبانه روزی در حال اجراست.

نماینده عالی دولت در فارس از تدوین طرح جامع آب استان فارس با همکاری دانشگاه شیراز خبر داد و تصریح کرد: تهیه این طرح برای حفظ منابع آبی استان بسیار ضروری است که در آینده ای نزدیک تدوین به اتمام خواهد رسید و مسائل مختلف آب را در آن مطرح کرده است.

وی ضمن اینکه از سرپرست ریاست جمهوری خواست تا برای حل سه موضوع مهم مرتبط با حوزه آب و فاضلاب استان دستورات لازم را صادر کند، افزود: شش شهرستان استان فارس از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت کرده اند که بخشی از مسائل آن مرتفع شده است، درصورت دستور برای حل سایر موانع می توانیم پنج شهرستان دیگر را شامل این طرح کنیم.

استاندار فارس در ادامه خواست برای اتمام پروژه های کلان اختیار استان را در حوزه مولدسازی افزایش دهند و در پایان سخنان خود به سفر رئیس جمهور فقید به شهرستان رستم اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی در سفر به شهرستان رستم به مردم این شهرستان قول دادند که فرایند احداث سد پارسیان که متوقف شده است ادامه یابد تا مردم فارس و کهگیلویه و بویر احمد از این منبع آبی بهره‌مند شوند؛ همچنین تقاضا داریم حسب دستور شهید جمهور فرآیند اجرای خط سوم انتقال آب به شهر شیراز از این سد آغاز شود.

در این آیین از پروژه آبرسانی به ۴۸ روستای استان فارس که با اعتبار ۵ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است، بهره برداری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه