English

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی:

فارس ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین ما دارد

مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی گفت: فارس ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین ما دارد و هنرمندان و مردم فرهنگ‌پروری در این خطه زیست می‌کنند.

فارس ظرفیت عظیمی در حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین ما دارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، علیرضا تابش مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در آیین افتتاح دبیرخانه سومین دوره جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در محل خانه نصیرالملک گفت: فارس ظرفیت بسیار عظیمی در حوزه فرهنگی و تمدنی سرزمین ما دارد و هنرمندان و مردم فرهنگ‌پروری در این خطه زیست می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بالا شاهد برگزاری بهترین دوره جشنواره باشیم و پیام خودمان را در حوزه حفظ میراث فرهنگی و پاسداشت هویت ملی به جهانیان برسانیم.

 دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی افزود: اردیبهشت‌ماه امسال با حضور استاندار فارس در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تفاهم‌نامه میزبانی سومین دوره از جشنواره در شیراز امضا شد.

تابش ادامه داد: یکی از مصوبات این تفاهم‌نامه، راه‌اندازی دبیرخانه استانی جشنواره بود که با حضور مسئولان استان هم‌اکنون آغاز به کارکرد.

دبیر سومین جشنواره بین‌‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تصریح کرد: ترغیب هنرمندان و صاحبان آثار برای مشارکت بیشتر، مردمی سازی و رویکردهای بین‌المللی این دوره از جشنواره از نکات مهمی بود که مورد بررسی قرار گرفته است.

او یادآور شد: جلسه‌ای با استاندار فارس در این رابطه نیز برگزار و ایشان بر برگزاری جلسات منظم این دبیرخانه با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و اطلاع‌رسانی مطلوب از سوی رسانه‌ها و صداوسیما تأکید کردند.

آیین افتتاح دبیرخانه سومین دوره جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز با حضور علیرضا تابش مشاور معاون میراث فرهنگی کشور و دبیر سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، محمدباقر کشفی رئیس گروه مشاورین و دستیاران استاندار فارس، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و تنی چند از مدیران و فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

این آیین در خانه تاریخی نصیرالمللک یکی از بناهای فاخر و ارزشمند دوره قاجار در بافت تاریخی شیراز برگزار شد. در این آیین مقرر شد کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی مشخص شود و تمامی فعالیت‌ها در خصوص اجرای این رویداد بین المللی در این دبیرخانه صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه