English

تأکید امام جمعه شیراز بر ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اهمیت توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی را یادآور شد و افزود: ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نیاز به ۵ سال تلاش مسجد و آموزش و پرورش و همه اقشار دارد.

تأکید امام جمعه شیراز بر ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز، اظهار داشت: همه مومنین و دلسوران کشور باید به سیاست‌های کلی نظام اسلامی و برنامه هفتم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به هفت محور سیاست‌های کلی برنامه هفتم، افزود: در محور سوم سیاست‌های کلی رهبری در رابطه با مسئله ارتقای فرهنگی و اجتماعی کشور اهداف برنامه هفتم را مشخص کرده است که در ۵ سال آینده از نظر فرهنگی و اجتماعی باید چه پیشرفت‌هایی داشته باشیم و این سیاست‌ها همه در راستای این است که بتوانیم اسم اسلامی را که روی خود گذاشتیم نگه داریم.

امام جمعه شیراز گفت: اسلامی بودن شرایطی دارد و یک ویژگی هایی دارد، ممکن است کشوری خیلی پول داشته باشد ولی اسلامی نباشد، ما اگر بخواهیم پولدار باشیم اما اسلامی باشیم سوال این است که پولدار مسلمان چگونه است؟کشور مسلمان پیشرفته چگونه است؟

آیت‌الله دژکام اهمیت توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی را یادآور شد و افزود: نباید اجازه دهیم آمریکا با بوق و کرنا و دستگاه‌های تبلیغاتی وسیع هر چیزی را به خورد جوانان بدهد. مقابله با این کار و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی نیاز به ۵ سال تلاش مسجد و آموزش و پرورش و همه اقشار دارد.

آیت الله دژکام بیان کرد: ما به عنوان ایران اسلامی در بین ۲۰۰ کشور دنیا باید رنگ و بوی اسلامی را در کشورمان تقویت کنیم، دیگران که پز می دهند به تمدن خودشان آیا چیز بهتری دارند؟جهانیان شرق و غرب بدانید ما بنده خدا هستیم و در این راستا خیلی کارهای زیادی باید انجام دهیم تا این رنگ الهی تقویت شود، باید در دنیا پررنگ پیدا باشیم.

وی گفت: حکومت اسلامی پیشرفت اقتصادی می آورد ولی قارون درست نمی کند، حکومت اسلامی چهره سیاسی مقتدر تولید می کند اما فرعون تحویل نمی دهد، اینها مواردی است است که رنگ ما را با سایر کشورها متفاوت می‌کند.در برنامه هفتم دنبال این باشیم که چه کارهایی بکنیم از بُعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که کشوری اسلامی ولی پیشرفته داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم کاری کنیم، باید برای آن برنامه داشته باشیم و اگر می‌خواهیم بگوییم این دولت موفق بود یا نبود نیاز به شاخص داریم و طبق آن شاخص و برنامه‌های اجرا شده موفقیت دولت مشخص می‌شود. چون هر کس می‌تواند بگوید من کار کردم. برنامه مهم و لازم است اما کافی نیست. باید همانطور که به برنامه‌ریزی اهمیت می‌دهیم و لازم می‌دانیم، باید به دعا و توسل هم توجه داشته باشیم چون خداست که اسباب انجام برنامه را فراهم می‌کند و این باور دینی ماست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گفت: شهرداری‌ها دولت‌های محلی هستند.متاسفانه مقداری شأن شهرداری را تنزل دادیم و این باید درست شود.طبق قانون شوراها و شهرداری‌ها؛ شهرداری‌ دولت محلی است.این دولت محلی باید با حمایت مردم شهر را ارتقا و رشد دهند.در این زمینه تلاش‌هایی دارد انجام می‌شود و جای تشکر دارد اما مردم بایستی این قضیه را تا جایی که در قانون ذکر شده جلو ببرند.

دژکام اظهار کرد: براساس قانون حدود ۷۰ کار را  شهرداری‌ها باید انجام دهند؛ از این جهت بایستی حمایت کنیم از شوراهای شهر و شهرداری‌ها تا بتوانند این اهداف را جلو ببرند. 

آیت‌الله دژکام  با بیان اینکه شهر اسلامی ویژگی‌هایی دارد اگر حمایت کنیم و شهرداری‌ها هم تلاش کنند به شهر اسلامی خواهیم رسید، تأکید کرد: باید در محله محوری و مسجدمحوری بیش از این تلاش کنیم تا به شهر اسلامی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: روز صنعت و معدن، روز بهره‌برداری صحیح و در چارچوب ارزش‌ها استفاده کردن از این منابع است و از این جهت به نظر می‌رسد که مدیران استان و نمایندگان و کسانی که می‌توانند، تلاش بیشتری کنند تا بتوانیم این درآمدها را برای کشورمان استفاده کنیم ضمن اینکه حق بومی گزینی هم برای مردم استان فارس در حسن استفاده از این منابع لحاظ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه